Ett gott skratt förlänger livet!

En liten grå, oansenlig man i 50-årsåldern kom in på pastorsexpeditionen, sökte upp församlingsprästen och ville tala lite.   
- Det går bra, sa prästen. Vad gäller saken?
   
- Igår böjde sej min hustru fram över frysboxen, kjolen gled upp lite och jag kunde inte hejda mina lustar, utan drog upp kjolen helt och slet av hennes trosor och sen satte jag på henne ordentligt.
     
- Var det din hustru, sa du? frågade prästen.
     
- Ja, vi har varit gifta i snart 30 år.
     
- Då är det här inget att oroa sig för, det är helt naturligt att ha samlag med sin egen hustru.
     
- Tack det var skönt att höra, sa mannen och gick.
Någon timme senare kom en liten, alldaglig dam i 50-årsåldern in på pastorsexpeditionen, gick fram till prästen och ville tala lite.     
Prästen frågade vad det gällde och damen berättade:
     
- Igår böjde jag mig fram över frysboxen och min man drog upp kjolen på mej, slet av mej trosorna och sen hade vi samlag bakifrån. Det är förfärligt.
     
Prästen log och sa:
     
- Din man har redan varit här och berättat och jag säger samma sak till dej som till honom: det är inte någon synd att ha samlag inom äktenskapet.
      
 - Så vi är välkomna till kyrkan om vi vill? frågade damen.
       
- Ja, absolut, ni är varmt välkomna till kyrkan! svarade prästen.
       
- Det var skönt att höra, sa damen, för på Hemköp sa dom att vi inte var välkomna längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0