Äntligen snö!!

Gud så glad jag är! Det kommer äntligen massor med snö! Haha hundarna satt ute i ca 5 minuter sen började Spike grina ute, han gillar ju inte kyla =P Och när jag tog in dom då så var dom alldeles vita! :o)
Kan väl tycka lite synd om älsklingen som måste jobba ute i det här vädret, men det tar ändå inte udden av min glädje :o)


Sötnosarna! <3

Just nu ligger Spike och sover i Thilde fåtölj =P Han är rolig han...

Jag försökte knäppa lite kort på Thilde igår med tomteluva, men det första kortet jag knäppte så sprang hon emot mig på, hon skulle börja leka då, men det vart jättefint ändå! Titta bara:


Sötnosen! <3

Sen fick jag ett ganska bra "helkroppsbild"


Det är helt galet så gó hon är min unge! <3

Jag har ringt till Bina idag så hon kanske ska komma hit och följa med oss ut i snön och leka lite, jag är ju lite rörelseförhindrad nu med foglossningarna tyvärr...
Jag hoppas hon hinner hit bara, hon hade lite grejer att göra innan hon kunde åka och mamma skulle bort till kl 13, så det ska bli spännande att se :o)

Själv sitter jag här nu med en kopp varm saft. När mormor var här och lämnade all saft och bröd och det så sa hon att svartvinbärssaften var jättebra att ha om man börjde bli förkyld, man skulle bara blanda ut den med hett vatten och dricka som te ungefär, så jag provar det nu för jag börjar svälla i halsen, och det lägger sig faktiskt lite när man har druckit en kopp så nu ska jag försöka få i mig två koppar om dagen iaf. Tyvärr så får jag ju sån halsbränna av det så jag kan inte luta mig framåt efteråt, men det är det värt! Måste fixa samarin...

Nu kommer jag fan inte på något mer att skriva... Bubba satte sig precis och spanade ut genom fönstret.. han älskar ju snö :o)

Puss på er! <3

Kommentarer
Postat av: Hanna

Varm svartvinbärssaft kör jag alltid med när jag börjar bli förkyld! Det är både gott och bra... Om man inte gillar glögg är det ett trevligt alternativ då oxå!

2009-12-15 @ 14:27:30
URL: http://mamzter.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0