En underbar dag!

Ja det har verkligen varit en underbar dag idag. Solen har varit framme i stort sett hela dagen och det har varit ca 6 grader kallt.
Thilde ville ut och "ramla i snön" idag så vi klädde på oss för att gå ut och leka en sväng. Men hon är ju lite förkyld så hon börjar hosta så fort hon anstränger sig det minsta, så hon kunde hoppa i en snöhög sen hostade hon så att hon vart blå i ansiktet så då fick hon åka vagnen.

Då vart det en promenad ner till affären istället. Dom hade billig potatis på Hemköp, 5 kg för 10 kr! Helt otroligt tyckte jag.
Det är ju en bit ner på byn hemifrån oss så vi var ute i över 2½ timme idag, det var jätteskönt förutom att Thilde vart arg på hemvägen =P

Hon höll på och skulle promt hänga upp och ner utanför kanten på vagnen. Jag varnade henne tre gånger och sista gången så sa jag till henne att "om du inte lyssnar på mig nu så får du på dig selen och då kan du inte röra dig" Och självklart så gjorde hon det igen! Då åkte selen på och hon vart skogstokig =P Hon grinade hela vägen hem, från Din-X, ca 30 minuters promenad i min takt nu =P
När hon kom hem så var hon alldeles svullen i ögonen. Hon var ju trött också men vägrade sova i vagnen, hon skulle sova i sin säng hon :o)

Men nu är hon pigg och glad igen.
Jag pratade med dagis idag och dom tyckte jag gjorde rätt som håller henne hemma nu när hon inte är riktigt pigg, men vi bestämde att vi ska komma och hälsa på en sväng imorgon för hon hade en julklapp låg och väntade på henne där och så ville dom kramas lite med henne också :o)

Just nu sitter hon i badet, så jag ska passa på att hoppa in i duschen jag med så har jag det gjort =P

Lite bilder från våran promenad idag:


Wonderful winter! <3


Thilde fick självklart ha solbrillorna på sig i solskenet. Ögonen rann på henne annars...

Puss! <3

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag kommer behålla Wilmer hemma tills jul och nyår är över! Det känns inte som om man vill utsätta dom för dagis bacillerna just nu... Det har varit så mycket sjukt i höst, så julen kan väl få vara frisk! Du förstår säkert vad jag menar, er höst har ju varit likadan om inte värre...

2009-12-16 @ 23:29:39
URL: http://mamzter.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0