Lucia

Ja idag är det lucia. Jag kom på det först när Thilde och jag var ute på promenad nere på byn och såg att blomsterbutiken hade öppet med "Luciaspecial" och grejer. Så, glad Lucia eller hur man nu säger =P

Jag kände att jag var tvungen att göra något med Thilde igår även fast hon inte är  riktigt pigg. Igår så tog vi ju det bara lugnt hela dagen och hon vart ju direkt odräglig på kvällen =P Hon kan inte vara inne en hel dag om hon inte har hög feber och så vill säga...
Så direkt i morse nrä vi kommit upp och så där så gjorde vi i ordning oss och gick ut på en promenad. Thilde ville åka vagnen på en gång, men gick en liten sväng när vi kom ner vid gula kiosken ungefär.
Så gick vi ner till ICA och köpte margarin och ett päron och en banan som vi åt medans vi väntade på att "Turken" skulle öppna så vi kunde gå dit och köpa snus.
Sen knallade vi hemåt. Det går ju inte fort att gå även fast jag går själv, men det var ändå skönt att komma ut en sväng.

Nu på tisdag så går jag in i vecka 21! Tiden går så fort tycker jag! Det märks mer och mer nu, magen växer lite för varje dag tycker jag. Bebisen är fortfarande ganska lugn av sig om man jämför med hur Thilde var i magen, henne var det ju full fart på hela tiden!! Men den här blir det mest liv på framåt kvällen faktiskt. Jag har börjat fundera på namn, men har inte kommit på något som jag direkt fastnat för, så har ni några förslag så får nigärna hjälpa till! :o)
Det är ju mest troligt att det blir en pojke =P Men man kan aldrig vara 100% säker =P
Om det blir en tjej vill jag nog att hon ska heta Ellen eller Ebba.

Nu ska jag kika runt lite efter namn och se om jag hittar något vi fastnar för :o)

Puss! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0