Luciafirande och mys!

Tror du inte jag gjorde samma grej igen då? råkade trycka på en knapp så all text försvann igen!! Jag blir tokig på mig själv ibland =P

Iaf så skrev jag i det tidigare inlägget att vi haft fullt upp hela den här veckan. I måndags var jag, Madde och Robin in till uppsala för att jag skulle få klart med kejsarsnittet. I tisdags var ju jag och Thilde in till stan för att hon skulle till barnakuten för att hon var vinglig.
I onsdags så var vi bara hemma och tog det lugnt. I går kom Bina kl 10 och vi bakade pepparkakor, men det gillade inte Thilde nå vidare, hon ville hellre gå ut och leka =P
Sen kl 13.30 skulle jag till läkaren pga foglossningar, jag har ju så ont så jag knappt kan gå ibland. Så jag vart sjukskriven, sen träffade jag min barnmorska, och fick lyssna på hjärtljuden, 158 slag/min slog det i :o) Det är såå mysigt att få höra dom små hjärtljuden! Sen hann jag bara hem och byta om snabbt, Jonny fixade diskmaskinen och röjde undan efter vårat pepparkaksbak och Kicki strök Thildes lucialinne, sen bar det iväg på luciafirande på dagis.
Vi vart: Jag, Jonny, Thilde, Hampus, Bina, mamma, Kicki, MAdde, Johan och Robin som var med och tittade på Thilde och fikade efteråt, jättemysigt var det!

Sen idag så har vi varit nere på öppna förskolan och pysslat massor. Tiden gick så fort idag så vi höll på att bli kvar efter stänging nästan =P Madde kollade på klockan och då var hon 11.50 och dom stänger kl 12, så det var bara att plocka undan fort som tusan och sen åka hem.
Thilde vaknade vid kl 7 i morse och var jättetäppt i näsan och hon vat bara värre och värre snorig medans vi var där, jag tror hon fick feber också, men jag kollade aldrig det när vi kom hem utan hon fick gå å lägga sig istället, hon var så trött tussan. Jag ska kolla när hon vaknar om hon fortfarande är varm, då får vi ta en temp...

Nu kommer iaf lite bilder från veckan:


julmys på kvällskvisten


Thilde spexxar på öppna förskolan förra fredagen


På sjukresebussen på väg till barnakuten i tisdags


Massa gräsänder!!


Thilde håller hårt i sin "kitty"-väska hon fick från H&M


Det är synd att den här bilden vart så suddig för annars så är den så jävla fin!


Sötaste tärnan! <3


Robin var också finklädd på luciafirandet! <3


Jonny vart också tärna en snabbis <3


Madde och Robin fikar <3


Thilde igen <3


Tussan! <3

Så lite bilder från öppna förskolan idag då:


Thilde och Johan pysslar lite


Min bestämda dam <3


Målar Thildes fot för att göra ett avtryck. Hon skratta så pass så kusin Lucas var tvungen att komma och kolla vad vi höll på med =P


"Tryck"


Både Robin och William delade med sig av sina majskrokar till Thilde :o)


Så här låg Thilde och sov i mirse när jag vaknade, på min kudde, sååå söt! <3

Nu orkar jag inte lägga upp fler bilder och Jonnt har precis klivit innanför dörren så nu ska vi fika lite!

Puss på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0