Vi börjar med det tråkiga...

Fan! Jag hade skrivit hela förloppet om Thilde och så råkade jag trycka på en genväg här så ALLT försvann!!! Så nu blir det en väldigt kortfattad variant.

I söndags när hon sovit middag så var hon jätteyr när hon vaknade och kunde inte gå själv utan ramlade. Hon var stapplig och fumlig hela kvällen/eftermiddgen också.

På måndagsmorgonen var det likadant, även när vi kom fram till dagis, för då stupade hon i hallen där, men jag var tvungen att åka in till sjukhuset själv så hon var tvungen att vara på dagis!
När jag kom och hämtade henne så sa dom också att hon var ostadigare än vanligt och så där så jag ringde sjukhuset när vi kom hem.

In till barnakuten på kvällen men det var så mycket folk där så när vi suttit och väntat i två timmar så kom dom och sa att dom som inte var väldifgt akut sjuka kunde komma tillbaka dagen efter. Så vi valde att åka hem då, för hon var så pass pigg och lekte och hade sig. Och så tog vi sjukresebussen in idag istället.

Läkaren trodde helt enkelt att det var att hon hade ont i benet sen vaccinsprutan i tisdags och inget allvarligt. Jag var ju livrädd att hon skulle fått nå hjärnskador av vaccinet eller så jag. Men han trodde inte det, han gjorde även en neurologisk undersökning och då såg allt bra ut som tur var!
Doktorn tyckte även att hon var en bestämd liten dam och trodde att hon skulle bli chef en dag =P
I vilket fall så skulle vi bara avvakta, om det blir värre så skulle vi komma tillbaka eller om det inte gått över på en vecka sa han.

Så till det lite roligare: Thilde ska bli storasyster!! Jag är nu gravid i vecka 20 precis idag och bebisen är beräknad att komma den 27:e april, men jag ska få kejsarsnitt så då blir det ca en vecka tidigare.
På ultraljudet så såg vi tydligt en snopp och en pung så det finns ingen tvekan, det blir en pojke! :o)


Här gapar han.

Så här såg första fullständiga bilden ut som vi fick av honom:


Så satt han och vickade på tårna :o) Det var omöjligt att få honom att ändra ställning så det vart bara tre bilder tyvärr...

Sen så var vi ju till Kjell och Kicki i helgen och hälsade på. Thilde tjatade om Kicki i flera dagar uten att vi sagt att vi skulle åka dit :o)


Thilde och farfar mekar brandbil


Thilde tittar nyfiket på medans Kicki skriver av ett recept åt mig :o)

I fredags var Thilde, jag, Madde, Johan och Robin på ÖF igen, Thilde diggade lite vid fikabordet =P


Haha hon är sååå söt när hon gör så här!!


Sötnosen min! <3


Robin var ju också med :o)

Han var ju även med mig in till sjukhuset (med Madde så klart då) när jag var in för att diskutera kejsarsnitt, fick lite bilder på honom då med :o)







Sen har jag nog inte så mycket mer att komma med tror jag.... Nej faktiskt inte =P
Eller jo, ett JÄTTEstort tack till Madde som följer med mig i alla svängar och backar :o) Du är underbar vännen! <3

Ha det bra nu!!!

Puss! <3

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoppas verkligen att det inte är nån fara med Thilde! Måste varit jätte läskigt när hon helt plötsligt blev sådär ostadig...



Vet inte om det är ok att jag frågar, men varför ska du göra snitt? Du behöver inte svara, men jag blev så nyfiken bara :-)



Sköt om Thilde och magen!

2009-12-09 @ 18:34:32
URL: http://mamzter.wordpress.com/
Postat av: madeleine

tack själv gumman <3 puss <3 <3 <3

2009-12-09 @ 21:08:23
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/
Postat av: johanna

svar; Ja de ska bli skönt :) , Okej ja resturangen stänger i morgon och öppnar igen i februari , lite trist, ja jag hörde de madde berätta =/ .. Resturangen är inte så stor eftersom de är en "Take away" men ni får komma och äta igen någon dag i februari dock:/ .. Pusspuss

2009-12-10 @ 18:48:11
URL: http://lofstroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0