Seg på att uppdatera

Ja ni får ursäkta att jag inte skrivit på så länge, men jag har haft fullt upp och har inte direkt varit på humör för att skriva.
Min vecka har varit fullbokad tycker jag det känns som, har haft fullt upp hela dagarna.

Vi börjar från början med måndagen: Jag ringde sjukhuset för länge sen och bad om en tid för att kontrollera en knöl som jag hittade i bröstet, så då fick jag träffa en läkare i måndags som skulle kolla den. Jag hade ju hoppats på att hon skulle säga att jag inbillade mig och att det inte fanns nån knöl, men hon kände tydligt en knöl sa hon, så hon ville att dom skulle göra en biopsi inne i uppsala så jag fick en remiss dit. Dom hade bara öppet tisdag-torsdag mellan 12.30-14.30.

Tisdag: Thilde var på dagis, men direkt efter att jag lämnat henne så gick jag hem till Madde å käkade lite frukost med henne och väntade på att tåget skulle gå, jag skulle åka in med tåget kl 11.05 bara för att få det överstökat så man slipper gå och fundera så hemskt. Så väl inne i uppsala så gick jag direkt upp till sjukhuset, väl där så hade jag ju ingen aning om vart jag skulle ta vägen, men det kom fram en tant från röda korset som hjälpte mig att komma rätt. Så fick jag sätta mig och vänta på att mitt nummer skulle komma, jag fick nr 70 så när dom började med numren så börjar dom på nr 71! Så jag fick gå å säga till för att slippa sitta och vänta så länge.
Och så vart det då min tur... Jag fick gå in och klä av mig på överkroppen och fick på mig en sån där sjukhusrock för att dom lättare skulle komma åt. Så fick jag ligga på rygg eller snett på sidan och så kom läkaren med verktygen! Oj oj innan jag såg på nära håll! Jag trodde ju att det skulle vara som man ser på TV:n när dom ska göra biopsi, en stor tjock metallgrunka med en klo längst ute och ta en stor bit av min tutte, men så var det inte utan en liten tunn nål var det bara. Så stack han, och det gjorde inte så farligt ont, men sen skulle han sticka en andra gång och då lixom pumpade han runt i bröstet i knölen och fy satan så jävla ont det gjorde!!! Jag hade jätteont i flera timmar efteråt men till kvällen så var smärtan borta faktiskt. Så nu får jag vänta till nästa vecka på svaret.


Den här häftiga statyetten stog strax innan ingång 70 på ackis, den var lite häftig tyckte jag.


Jag tyckte så synd om änderna vid svandammen, dom såg ut att frysa så hemskt!!


*Brrr*



Onsdag: Thilde till dagis på morgonen och sen gick jag hem och tvättade lite innan jag skulle med lillasyster till sjukhuset. Det var bestämt att Madde skulle hämta Thilde på dagis men det blev inte så för att hon fick åka in till uppsala. Så jag fick hämta Thilde innan vi gick till sjukhuset istället.
Åh så rädd Thilde blev när hon fick se läkaren!! Hon började grina och skulle gå åt andra hållet tyckte hon, men efter ett tag så lugnade hon ner sig och lekte med dörren, öppnade och stängde, öppnade och stnängde, men det gick bra.

Torsdag: Det är ju idag ja... Jaa morgonen började ju med att gå till dagis och lämna Thilde som vanligt och sen gick jag hem igen och åt lite frukost och sen ringde Madde så när jag pratade med henne så sa hon att hon höll på å dammtorkade så då tänkte jag att då kan ju jag med passa på att göra det! Vi brukar ju göra så hon och jag, passa på att städa och diska samtidigt som vi pratar i telefonen. Så vi pratade i ungefär två timmar och vi hann båda två städa hela huset, eller jag städade bara nedervåningen, men dammade båda hyllorna i vardagsrummet och dammtorkade hyllorna i köket och panelen i både köket och hallen. Så det blev riktigt snyggt här. Sen vr det dags att gå och hämta Thilde så då tog jag på sånna där tyngder som jag köpt, som väger 1.2 kg åsså har jag en på varje fot när jag promenerar för att bränna lite extra fett när jag ändå är ute.  Så dom var på både på vägen till och hem ifrån dagis.

Det tar ca 40 minuter att gå till dagis hemifrån, så det blir 80 min x 2 varje dag Thilde är på dagis, det borde ju märkas på vågen snart hoppas jag! :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0