Veckan som gått...

Den här veckan har jag börjat och avslutat en utbildning som försäkringsförmedlare, så på måndag nu (i morgon) ska jag börja jobba med det i Gävle, det ska bli kul, känns bra att äntligen fått ett jobb och kunna bidra till hushållskassan :o) 


Igår var vi in till Gävle på hockey, stog i Djurgårdsklacekn så klart :o) tyvärr så förlorade vi då.. men dom var inte värda att vinna heller så dålig hockey som dom spelade! Men lite avgörande kan jag tycka, var en handpassning som en brynäsare gjorde utan att domaren blåste av, det var precis i slutet så om han hade blåst för den så hade utgången kunnat bli annorlunda, men men som sagt Djurgåden spelade ändå inte så bra så dom var värda att vinna.
Vi hade ju en del problem att få tag i biljetter till matchen. Dom kunde inte beställas innan utan skulle köpas på plats, så när jag ringde till brynäs och frågade så sa hon jag pratade med i onsdags att dom hade 150 biljetter låsta till DIF-klacken och att dom skulle släppas kl 14 alltså två timmar innan matchstart. Så ringde jag dagen efteråt för att fråga vart man kunde köpa dom på matchdagen, men då sa snubben jag pratade med att Järnkaminerna hade köpt alla biljetter och skulle stå där själva med bord och sälja, för dom skulle komma i flera bussar, så då trodde ju vi att det var kört, att vi inte skulle få några biljetter. Men på Järnkaminernas hemsida så sa dom att dom inte fått några biljetter, så ni kan ju förstå att vi var lite förvirrade. Men vi åkte iaf till Läkerol arena till kl 14 för att se om vi fick några biljetter och det fick vi som tur var!! 
Men dom hade stängt av arenan för oss så vi hade bara tillgång till en kiosk och toaletter, vi fick inte gå till baren och så, nej det var bara för brynäsarna det... dålig stil som fan, vi som för en gångs skull skulle dricka lite öl när vi var inne på hockey. Vi skulle ju dricka innan matchen också men ville få tag i biljetter så klart, och då fick man inte lämna arenan sen...

Till hockeyn så skulle jag fixa håret tänkte jag, så jag skulle prova göra som Madde lärt mig, tupera upp luggen till en "rockabillyfrisyr"  ashäftigt! men Jonny tyckte det såg för konstigt ut så jag fick kamma ner den tills vi skulle åka =P


Som Rockabilly, jag satte även undan håret i nacken sen så att det såg ut som att jag hade uppsatt framifrån...


Sen fick det bli så här, uppsatt i nacken åsså bara nerkammat i luggen...

Idag så skulle Thilde och jag ut och åka pulka, men hon gillade inte att sitta i pulkan så hon gick bredvid mig. Vi gick runt området här hemma och fick sällskap av en katt hela vägen hem, det tyckte Thilde var jättekul :o)


Thilde ute och promenerar


Hon kände på grannarnas buskar lite :o)


Vi träffade på Hampus när vi kom hem


Katten som gjorde oss sällskap

När vi kom in så var det dags för lunch. Vi åt lite lasagne och hård macka, kolla in Thildes lillfinger :o)





Det var min helg det... I morgon ska man jobba och upp tidigt igen. Nu ska jag lägga in lite ny musik i min mobil och sen ska jag dammsuga, sen är det dags att börja med middag, vilket jag inte skänkt en tanke än idag! Vi får se vad det blir...


Kommentarer
Postat av: Anonym

de gick ju jätte bra första dagen på jobbet=)puss<3

2009-02-23 @ 19:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0