Det värsta..

Vad är det värsta någon har sagt till dig nån gång? Det elakaste och mest sårande?
Jag har två grejer som jag kommer ihåg, nej tre nu när jag tänker efter, som har satt sig i mitt huvud och som jag kan tänka på och fundera på.

Den första grejen är äldst, bara en skitgrej egentligen, men det sitter fastetsat i mitt minne. Det var en gång när vi höll på och hjälpe mamma städa hemma, jag och min äldre syster har aldrig kommit särskilt bra överens hon har alltid kört över mig som ett ånglok, och då den gången när vi städade, så försökte hon ju såklart få mig att göra allt så hon skulle slippa. Så skulle jag ta fram något bakom sofforna, vi hade beiga soffor med bruna blommor på i plysch-tyg, och det var trångt så jag höll på att fastna, då säger hon till mig "Du är ju så jävla fet, du skulle behöva banta minst 2.5 kilo" Vi var ju inte så gamla så jag tog det ju jättehårt! Och det kan jag minnas än idag...

Den andra grejen hände när jag gick i Örbyhus skola. Jag hade en period där jag nästan bara använde jazzbyxor från Marwin och jag hade 4-5 par ljusblåa sånna, men så en dag i skolan så frågade en kille mig om jag inte hade råd att köpa nya byxor, för dom trodde väl att jag hade samma par på mig jämt! Det gjorde ont...

Den tredje grejen hände för nått år sen bara. Jag hade varit inne på Monique och kollat lite så när jag går ut därifrån så kommer det en tjej mot mig, lång, snygg, smal med långt fint hår alltså en jävligt snygg tjej, så går hon rakt fram till mig, stannar framför mig, tittar från topp till tå på mig och så säger hon: "Om jag såg ut som dig så skulle jag fan inte visa mig ute"  Snacka om att man blev chockad! Jag bara stog där och gapade, fick inte fram ett ord, och hon bara sa ju det, sen gick hon igen. Jag tänkte efteråt att hon säkert bara var avundsjuk för att jag hade större bröst än henne!


Men ja, det är dom grejerna jag kommer ihåg, som sitter fastetsade i mitt minne. Vad är det mest sårande/elakaste någon sagt till dig nån gång?


Kommentarer
Postat av: madde

vilka jälva SVIN=( jag blir ssssååå arg... puss <3

2009-02-01 @ 21:13:07
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/
Postat av: Angelica

Madde: Mjo jag vet, en liten skitgrej men ändå sånt som sitter så hårt inom en...



Puss <3

2009-02-02 @ 14:41:20
URL: http://ejlila.blogg.se/
Postat av: Therese

Många små kommentarer kan till slut bli en stor en, som känns som den ondaste käftsmäll man kan få!!



Nu tycker jag ju inte att de tre situationer som du tog upp var några "små bagateller" Hur kan människor vara så grymma? Jag fattar inte det?! Jag tror att dessa människor är bittra, avundsjuka och väldigt missnöjda med sitt eget liv och utseende...



Förstår om du inte kan släppa dessa tråkiga minnen. Bra att du skriver av dig iallfall för de kan ibland kännas befriande och mer lättsamt efteråt!



Jag tycker att det är jättestarkt av dig att våga skriver om det här på bloggen =)



Stå på dig gumman och tro på dig själv!

kramar om

2009-02-05 @ 13:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0