Jag har fått jobb!! eller ja, kanske, men nästan iaf :o)

Hehe, förstår du hur jag menar? Nej jag förstår att det kan låta konstigt, men iaf så har jga sökt massor massor med jobb den senaste tiden där bla ett jobb var som försäljare åt Call-up i Gävle. Dom ringde mig idag och jag ska börja en utbildning hos dom den 29:e januari!!! Det känns så jävla bra!!!
Sen är det provanställning i en månad, med fast lön och om man klarar sig bra då så får man jobba kvar där med en lägre fast lön och provision för resten. :o)

Men så av någon anledning så hade jag för mig att dagiset inte öppnade förrän 7.30 på morgonen och utbildningen började kl 9 i Gävle så jag skulle bli tvungen att åka med en buss som gick 6.45 från Tierp, så då skulle det inte funka... :o( Deppade som fan ända tills jag kom på att ringa till dagis och höra, men då öppnar ju dom 6.30!!! så då hinner jag ändå! :o) Åsså talade sambon om att det går en snabbuss till Gävle, å den går 7.30 hemifrån å då är jag framme 8.20 ca, det kan ju inte bli bättre!!

Men så stod jag och funderade medans jag diskade (för hand för att våran diskmaskin är trasig!!) hur fan blir det med hundarna? Vi kanske måste göra oss av med dom... Men jag ska höra med lillebror om han har lust att åka från skolan på nån rast och åka hem till oss och släppa ut dom under dagen, kan han göra det så funkar det :o)

Iaf då så idag var Thilde själv hela dagen på dagis. Från 9.00-13.00 och det hade funkat jättebra, det känns så jävla skönt! Dom var ute på promenad på förmiddagen och sen så åt hon ju lunch där då och sov en sväng, och allt hade funkat jättebra. Men det som är lite tråkigt är att hon inte blir direkt glad när hon ser mig :o( Jag hade ju blivit underbart glad om hon kunde titta på mig, med ett stort leende och säga "mamma" och komma fram och vilja komma upp eller nått, men hon tittar och ser att jag står där och sen fortsätter hon leka som om inget har hänt. Så för att jag ska få med henne från dagis så får jag muta med att säga att vi ska till Madde och Johan, då kommer hon så snällt så :o)

Nej nu ska jag fortsätta dona i köket. Ha det bra!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0