Sjukt barn..

Fy bubblan så dålig Thilde var igår. Jag märkte redan på onsdagskvällen att hon inte var riktigt som hon skulle, kinkig och lite varm och så där. Men så vaknade jag vid 00 nångång av att hon grinade och kunde inte somna om, så då fick hon komma och sov i sängen med mig, så då sov hon på min arm, då gick det bra, men vid 2 så vaknade jag av att hon kräktes, och kräktes, och kräktes, det bara fanns ingen stopp på henne! Hon kräktes på mig, på sig, och halva sängen.
Det var första gången som hon var magsjuk och ärligt talat så hade jag ingen aning om hur jag skulle bete mig...  Men först så gick vi ner i duschen så hon fick bort allt kräk från sig, men hon grät, oj så hon grät, och skakade, jag tyckte så synd om henne, men jag satte mig i duschen och då lutade hon sig mot mig och grät, men då kunde jag tvätta av henne ordentligt iaf.
När det var klart så gick vi upp på övervåningen, så lade jag henne i hennes säng och då dåsade hon bort ganska fort, för hon var ju trött för att det var mitt i natten, slut för att hon kräkts en massa och varm pga feber. Efter nån timme så kräktes hon lite till, men då kom det inte mycket och sen en gång till men då kom det bara vatten..

Så kom då torsdagen, och Thilde var dålig hela dagen, jag gav henne alvedon men det hjälper inte på henne, Och sen då så funderade jag lite över det där, jag ville inte ge henne flytande för jag var rädd att hon skulle kräkas, men kunde inte ge supp fr hon hade ju sån hemsk diarré också så den skulle hon skjuta ut så fort så den inte skulle hinna lösas upp ordentligt. Hur gör man i ett sånt läge?


Hon ville inte släppa mig på nästan hela dagen, men när Jonny var på väg hem så var det precis som att hon förstod det för då blev hon ganska pigg och gick omkring för första gången på hela dagen!  Och hon blev ju såklart jäteglad när pappa kom hem :o)
Idag så var hon ganska pigg som på morgonen, men nu börjar det gå utför, hon vill ingenting och verkar ha ont i kroppen.. jag hoppas hon blir bättre snart mitt lilla hjärta! <3


Kommentarer
Postat av: Anna

Usc´h va hemskt.. Min lilla Thilde;)ge henne en stor puss ifrån mig!



Kram

2009-01-23 @ 16:42:55
Postat av: madde

stackars lill stump.....puss

2009-01-23 @ 22:16:55
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/
Postat av: Angelica

Anna: Aaa hon var riktigt dålig stackarn... Pussen fick vänta tills hon blev frick men nog fick hon den alltid :o)



Madde: Aaaoo hon har inte varit pigg inte.. hoppas hon inte hann smitta ner er också bara!! Jag är jätteorolig för det!

Pusss

2009-01-26 @ 11:42:55
URL: http://ejlila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0