Voine voine..

Aja, nu är helgen över iaf... Thilde blev väl bättre ganska snabbt, hon är fortfarande lite snorig men pigg ändå. Jag blev magsjuk igår (söndags) och Jonny hade feber i lördags, så den här helgen blev lugn som fan!
Jag fick inte behålla frukosten idag heller, jag undvek att äta igår för att jag inte ville kräkas nå mer, men idag ville jag prova iom att jag egentligen skulle jobba ikväll. Men så fick jag ringa och ställa in och då säger dom att dom hade pratat om mig på personalmötet, diskuterat om dom inte skulle ringa mig så mycket nu iom att jag har varit sjuk 2 ggr när jag skulle jobbat. Eller i torsdags så var ju Thilde dålig och idag jag. Men jag förstår inte, jag kan väl inte rå för om vi blir sjuka? tycker dom att jag ska komma och jobba ändå då eller? Och smitta ner den jag jobbar åt?



Thilde sjuk...

Så pigg såg hon ut när hon vaknade på torsdagen...



Nyduschad för att hon bajsat ner hela sig...

Men samtidigt så på något vis så kan jag förstå dom. Tänk vilken lättnad när dom ringer till mig och jag tar alla dagar dom ger mig, så känner dom att, Wow, nu är det problemet ur världen och sen så ringer jag och kan inte jobba ändå, då sitter dom ju där och måste fixa ut nån på kort tid... Så på sätt och vis kan jag faktiskt förstå dom... Men jag tycker ändå det känns orättvist mot mig!!

På onsdag ska jag börja utbildningen för nya jobbet så jag måste ringa och höra med dagis om det är okej att Thilde är där lite längre om dagarna och även på fredag, jag vet inte om det går att ordna på så kort tid, annars så skulle det börja en utbildning lite senare också sa han som ringde så då får jag väl hoppa på den istället då.

Gaah va illa jag mår hela tiden!! Jag blir tokig!! Man kan ju tycka att det skulle gå över nrä man får kräkas, men neej... Iiieeww..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0