Ett tag sen igen =P

Jaa, jag vet, jag är slarvig..

Har ni märkt en sak? Jag har börjat använda kommatecken väldigt ofta nu för tiden, får radera flera gånger för dom kommer i både tid och otid haha! Och sen tänkte jag på nått annat också som jag skriver konstigt men nu glömde jag bort det... eller joo, nu kom jag på det! Jag får väldigt ofta ö istället för l (L). Och så smyger det in ett o istället för i ibland också, men det får ni stå ut med. =P

Aja, idag var iaf första dagen på praktiken. Helt slut i kroppen!! Jag hade inga bra tofflor att gå och stå i en hel dag kan jag tala om.. så jag funderar starkt på att ta tennisskorna imorgon, men då blir det ju så jävla varmt om fötterna istället! Men vi får se hur jag gör...
Iaf så är det ju kul på praktiken, men samtidigt lite långtråkigt.. Det är ju samma och samma saker varje dag (raderade ett komma mellan sista "samma" och "saker" =P)  och då blir det lite tråkigt. Nu är det ju tur att jag kommer in i pensionärernas liv och ger dom lite ombyte för fy tusan så tråkigt dom verkar ha det! Får sitta vid ett bord hela dagen i stort sett... Inte bra...

Jag fick göra en utryckning idag tillsammans med personalchefen. Det var en farbror som var ute på promenad men orkade inte gå hem så vi fick hämta honom i rullstol.

Ja och på tal om mina tofflor.. Dom färgar ju av sig, så jag var alldeles svart under fötterna när jag kom hem, så nu efter att Thilde somnat så satte jag mig i fotbad i ca 30 minuter och sen satt jag och tok-filade fötterna i 10 minuter men jag fick inte bort allt ändå! Dom är fortfarande gråa under.. helt hopplöst!! *less*

Tycker synd om donkarna nu också.. dom är ju själva hela dagarna nu igen.. Men dom är så duktiga såå!! :o) blir helt tokiga när man kommer hem igen =P

Jaa.. när jag skulle lämna Thilde i morse så var dagis låst... Då gick jag till "grann-avdelningen" i samma hus, men det var låst där också. Så när jag tittade in i fönstret så ser jag att både kylen och frysen står öppna där inne!! Så jag tänkte att jag får gå bort till ytterligare andra avdelningar och fråga, (har aldrig varit där förut) dom avdelningarna ligger i ett annat hus till och med.
Den första dörren jag gick till var låst, men nästa var öppen som tur var, och då var det där hon skulle vara som tur var. Men det var den här situationen som jag inte ville... Det var en fröken där som hon aldrig träffat förut och bara barn som hon inte sett förr, eller hon kanske hade träffat dom i lekparken eller så det vet jag ju inte iof, lika med fröken, henne hade hon säkert träffat i lekparken, men ändå! Jag hade aldrig sett henne förut och jag märkte ju på Thilde att hon vart jätteosäker! Men som tur var (tror jag) så var det i andra lokaler, för hade det varit inne på hennes ordinarie avedlning så hade jag inte fått lämna henne, då hade hon klamrat sig fast runt halsen på mig, det vet jag, det märktes på henne. Men iom att det var nya saker och ny miljö så blev hon ju lite nyfiken som tur var..

Men nej fy fan va jag grinade när jag gick därifrån, det var så hemskt att se henne så osäker! Och hon sa ju också "nej, komma mamma" några gånger innan jag hann gå också... Men det är bara att tränga tillbaka tårarna så hon inte märker nått och sen släppa ut dom när man kommit utanför dörrarna...
Men det verkade ha gått bra iaf, jag vet ju att jag egentligen inte behöver vara orolig, för hon är ju så social och anpassar sig snabbt, men klart man blir orolig och att det är jobbigt när hon blir ledsen!

Jag orkar inte lägga in några bilder nu, ska snart hoppa i säng... Det får bli någon annan dag helt enkelt :o)

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

men gumman då, usch jag skulle göra precis lika dant..

Stackars stump, hon skulle komma till tant manne & jobin som hon säger:D



PUss puss <3

2009-06-29 @ 23:03:18
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/
Postat av: johan

jo det där med vatten har jag gjort ett tag nu:P

det är väldigt gott med citron i med.

hade bra kram..

2009-07-01 @ 21:17:54
URL: http://matsjohangustavsson.blogg.se/
Postat av: johan

jo det där med vatten har jag gjort ett tag nu:P

det är väldigt gott med citron i med.

hade bra kram..

2009-07-01 @ 21:18:26
URL: http://matsjohangustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0