Thilde e lite sjuk...

Ja, det är inte så allvarligt, men hon är förkyld med lite feber, mest snorig och lite lös i magen och så. Förra svängen hon var förkyld och hostade så hemskt så fick jag ju inte köpa hostmedicin när jag skulle göra det. För om barnen är under 2 år så måste man prata med läkare först. Så den här gången så toh jag det säkra för det osäkra och ringde till sjukhuset. Så vi skulle komma ner till akuten till klockan 17 sa dom först, men när jag ringde vid 16.40 så sa dom att vi kunde vänta till kl 17.30, så vi åkte till apoteket först och köpte nässpray och ipren åt henne. Så åkte vi då till akuten och fick vänta där i över 2 timmar innan det hände något, så fick vi komma in, men läkaren blev så förvånad när jag sa att vi inte fick köpa hostmedicin på apoteket, för hon sa det att man går ju efter vikten och Thilde väger ju som en tvååring för länge sen.  Men hon undersökte knappt Thilde, lyssnade lite på bröstkorgen bara, så fick Thilde ett klistermärke för att hon var så duktig :o)

Jag blev som lite arg i väntrummet innan också. Dt kom en pappa med sin dotter, hon kanske var 3 år nånting, och hon var hela tiden på Thilde och tog alla saker som Thilde skulle leka med, alltså slet dom ur näven på henne! Men pappan sa inte till henne, han kunde kanske viska lite "nej kom här Jennifer" men sa aldrig till henne att hon inte fick göra så.
Men så gick han ut med henne en sväng, och när dom kom in så blev hon ledsen och sa att hon ville vara ute istället, då kramar pappan henne och säger till henen att "Jaa, jag vet att du är dålig" Som att hon grinade därför, det var ju bara han som inte orkade vänta längre, så han gick in på akutmottagningen så att hon kom före alla andra i kön... Gör man så? Nog för att det handlar om barn, men ändå?
Neej jag blev irriterad, om inte flickan hade varit ledsen för att hon ville vara kvar ute ändå!! Hade hon blivit ledsen för att hon hade ont eller var dålig så säger jag ingenting, men när hon säger själv att hon vill gå ut igen!!  *grrr, mamma på krigsstigen*



Thilde på sjukhuset


Lekte lite medans vi väntade på doktorn.

En sak gjorde mig lite tveksam igår, när vi kom in på rummet så låg den här på golvet:

Okej att det är en spruta utan nål, men ändå! Man vet ju inte vad dom har haft i den...

Den här figuren tyckte inte Thilde om:

Harry Potter?

Här om dagen när jag var ute och gick så var jag bara tvungen att knäppa lite kort på blommor:


Fint med solstrålar


Fina syrener


Rabarberpaj! :o)

Kommentarer
Postat av: johanna

vart du sugen på rabarberpaj ?;) hehe

2009-06-11 @ 20:48:09
URL: http://lofstroem.blogg.se/
Postat av: Angelica

Sv: Ja Jonny frågade efter det här om dagen så vi gjorde en, och det var ju så gott så vi åt upp hela =P Men den var liten iof, men ändå :o)

2009-06-11 @ 21:23:14
URL: http://ejlila.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det va en fin blomma den sista där =P har aldrig sett en sån blomma förut =P hihi

2009-06-11 @ 22:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0