Wohoo!

Nu är det sommar, nu är det sol, nu är det.. ja vad är det? Jo! Det är varmt! :o) And I Love it! :o)

Idag har jag och Thilde badat och solat lite, eller jaa Thilde badade och jag solade =P Sen skulle hon lägga sig lika som mig och sola hon med, men hon låg på knä.. tyvärr  hann jag aldrig knäppa kort på henne!

Nu har hon suttit ute och grävt lite i gruset, det gillar hon att göra. Jag känner mig het (alltså varm utav solen) på hela kroppen! Men hann nog tyvärr inte få så mycket färg idag medans jag låg och solade ryggen, men man får ju ändå färg när man är ute på promenader =P

Hmm.. vad mer har hänt? Inte så mycket, eller jo, Thilde och jag träffade morfar idag, då blev Thilde glad! :o)

Men juste! När vi kom hem efter att ha handlat.. eller nej vänta, måste ta det från början.

Pappa ringde precis när jag kom fram till dagis och frågade om jag var hemma för han skulle balansera däcken på Volvon men skulle få vänta en timme innan dom kunde ta in bilen, så då gick vi till Lidl och mötte honom, och passade på att handla lite också, efter det så åkte vi till ICA som snabbast.
När vi kom hem och jag skulle bjuda på fika så hade klockan blivit så mycket så han var tvungen att åka på en gång tyvärr, så det blev inget kaffe.
Men iaf när vi kom hem här så tog jag ur Thilde ur bilen och ställde henne på gräsmattan och så gick jag till den främre bildörren och hämta det jag hade handlat och sen tog jag ur barnvagnen ur bakluckan då hör jag att hon piper, eller ja gnäller lite, så jag kollar och funderar vad hon gör, då är hela ungen full av myror!!!
Benen var fan svarta på henne och dom hade krypit ända upp till händerna på henne!! Så ska man försöka ta det lugnt så att inte hon blir rädd då, när myror är fan bland det värsta jag vet! Men hon hade lätt ca 500 myror på sig, benen var alldeles svarta så det var ju tur att hon hade strumpbyxorna på sig annars hade hon nog blivit bra biten stackarn!


Puss på se!

Kommentarer
Postat av: Anonym

stackars mormors lilla Thilde

2009-06-28 @ 20:39:57
Postat av: Angelica

Jaa, det var fan läskigt... tur att hon inte riktit hann fatta vad som hände.

2009-06-29 @ 21:42:50
URL: http://ejlila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0