Fredag 20/3-09

Idag skulle jag åka in till stan för att handla lite. Vi bestämde oss igår för att köpa något till Thilde tills i morgon när vi ska på fest, så jag köpte en röd Hello Kitty-klänning och svarta strumpbyxor och ett par skor till det, ska knäppa kort på dom och lägga in sen :o)

Jag köpte även en tröja till mig som jag ska ha på festen och en tröja till Jonny, men jag vet inte om han vill ha den på festen eller om han hellre vill ha skjorta, men jag ville inte köpa nytt åt mig och Thilde och sen skulle inte Jonny få någonting, det kändes lite fel =P Jonnys och mina kläder köpte jag på New Yorker dom hade REA, (ovanligt huh?) Jag hittade ett par jeans till Jonny som var sååå snygga, men så var det så konstiga storlekar så jag var tvungen att gå och fråga en kille som jobbade där hur man skulle läsa dom, å då sa han att det var tjejjeans!!! Dom som hade passat så bra på Jonny, precis hans stil och dom kostade bara 99 kronor..

Då är det ju bandy i uppsala, och vilket liv det är på stan! Dom har högtalare lite överallt där som direktsänder från matchen så man hör ett liv hela tiden!

Thilde kommer iaf att bli en riktig skooman när hon blir stor, redan nu är hon ju helt tokig i skor!! Jag köpte ju nya till henne idag och så fort hon fick se dom så vill hon ha dom på sig och sen vägrar hon ta av sig dom! :o) Hon är såå söt min lilla jänta.

Hon fick gå hem en bit ifrån dagis idag och så fick hon tag i en snöboll som hon ville bära runt på så det fick hon ju, men så kastade hon den på backen och skulle ta upp den igen... det gick inge bra, hon for huvudstupa i basken och slog i både näsa och mun, så hon fick två små prickar på överläppen.

Jag har ju inte mitt smink hemma så jag var tvungen att köpa lite nu när jag var inne stan, så jag köpte en mascara, en kajal, en ögonskugga och en ögonfransböjare och det gick på nästan 400 spänn!! Men iaf så provade jag lite nu och kajalen var ashäftig!! Nästan som en eyeliner, lite halvflytande, så den blev jag jättenöjd med. Men däremot så var väl ögonskuggan lite si så där, det var en sån där "duoskugga" med en lite ljusare rosa och en lite mörkare som man ska kunna kombinera, bara det att om du först målar ögonlocket och upp till brynet med den ljusa så syns inte den mörkare, den fäster lixom inte.. värdelöst...

Jag vet inte hur jag ska göra med mina kläder tills imorgon! Jag har en svart kjol som jag ska ha, den slutar ungefär vid knäet åsså den rosa tröjan jag köpte idag, men så måste jag ha strumpbyxor också.. och jag vet inte om jag ska ha dom tjockare svarta som jag har hemma eller om jag ska ner i morgon på förmiddagen och köpa hudfärgade, ja inte min hudfärg då för då blir det vita =P men bruna då, vanliga nylon, för dom som jag har är typ stickade. Har svårt att bestämma mig helt enkelt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0