Uppsala

Idag har Thilde och jag varit till Uppsala. Hon skulle till sjukhuset då för att göra ultraljud på urinblåsan och njurarna, men som jag fattade av den knäppa läkaren så såg allt bra ut.

Han var bra skum den här läkaren... Kom in, visste ingenting om vem hon var eller vad det var för fel... Visste inte om hon haft urinvägsinfektion eller om hon hade behandlats för det... visste inte vad han skulle undersöka...
Så han fick gå ut till en sköterska som fick berätta för honom, det kändes ju jävligt bra :o/ Så kom han in då å började direkt med apparaten och hade på gele och grejer på magen på henne så hon blev ju närmast hysterisk! Konstigt va?
Måttligt glad man blev när man fick sitta och tjuvhålla henne när hon grinar som en stucken gris och tror att doktorn ska döda henne!
Neeej... huvva...

Jag var aldrig till jobbet idag pga det, iom att vi hade sån dum tid så var det lixom ingen mening kände jag. Så jag frågade Henrik idag om jag kunde jobba 9-21 i morgon istället men det skulle vi prata om i morgon istället sa han så vi får se hur det blir...

Thilde och jag tittade lite på änderna i svandammen idag, dom hade vaknat till liv igen! Det fanns några vakar i dammen där dom kunde simma omkring :o)
Thilde älskade dom! Dom var uppe på cykeloch gångvägen och gick så dom kom jättenära vagnen så hon blev jätteglad och bara tjöt! :o)

Vi åkte då med upptåget in och hem och det gick bra, på vägen in så sov hon en sväng, typ till Örbyhus :o) Sen fick hon sitta i vagnen hela vägen in bara för att hon inte skulle springa omkring, det tyckte hon inte någe vidare om...
På vägen hem så tänkte jag att då kunde hon få sitta bredvid mig på sätet, men det ville hon inte direkt utan hon ville ju springa omkring i tåget! Men det guck ju inte så bra, det gungar ju en del om jag säger så =P


Så glad var hon över att få sitta i vagnen :o)


Mammas älskling!

Jag såg den här fina duvan vid svandammen :o)



Änderna :o)


Kommentarer
Postat av: madde

inte konstigt att barn är rädd för sjukhus.. fy fan jag hade dött om jag va med.. du kommer väl ihåg sist, när vi va på sjukhuset hela dan..



hon är ju så SJUK söt.. puss<3

2009-03-09 @ 20:49:25
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/
Postat av: Angelica

Nej men faktiskt så måste jag hålla med om det.. inte konstigt att barn blir rädd lixom...



Puss <3

2009-03-09 @ 22:03:00
URL: http://ejlila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0