Jonny ramlade!!!

Haha vilken kväll det vart igår.. helt underbart kul var det!
Jag åkte ju till festlokalen till klockan 16 för att hjälpa Mia med maten och så där, så jag skar lite grönsaker till tacosen och hjälpte till lite med Melwin och så där. Thilde hade inte sovit nånting på dagen så hon somnade i bilen på vägen dit, sen sov hon i ca 1 timme. 
Jag gjorde  mig i ordning på toaletten, sminkade mig och bytte om. Sen började folket komma, först kom Benny, Mia och Amelia, så vi hälsade på dom och pratade lite, sen kom några arbetskamrater till Anders, Magnus, Marko och Lina (?) är osäker på vad hon hette.
Sen väntade vi lite på Tessan, Danny och Johan, dom vart lite sena, men när folket kom så hade dom bål som väntade på dom, en alkoholfri och en med alkohol, den var jättegod!!!
Sen vart det dags för mat, tacos, det är ju sååå gott!!
Anders höll ett kort tal och hälsade alla välkomna och sen svarade Danny med ett fint tal han med, riktigt fint gjort tycker jag, han var den enda som tänkt på det.

Sen när vi hade ätit så satt vi och småpratade lite hela kvällen, Anders körde igång musikvideor på stora duken och så där, jättemysigt! Lilla Melwin var lite kinkig på kvällen jag vet inte om han tyckte det vart lite jobbigt med allt folk och så där, det vart ju ganska högljutt, så Mia fick sitta i soffan nästan hela kvä'llen med Melwin vid tutten, tyckte lite synd om henne då men då kan man inte underlätta så mycket tyvärr, när det är mammas tutte han vill ha så är det ju bara mamma som gäller :o)

Jonny sjöng kareoke!!! Haha, jag trodde knappt mina öron, jag följde med Mia en bit när hon gick hem med Wilma och Melwin för jag trodde Thilde skulle somna, men det gjorde hon ju inte. Så när jag kom tillbaka så hade Mia, Benny och Amelia gjort sig i ordning, jag trodde dom skulle åka hem men dom tog bara ut Amelia för att få henne att somna, men det ville inte hon heller, så Mia och jag tog en promenad med flickornam vi gick till högbergsskolan och tillbaka men dom somnade inte ändå.
När vi kom tillbaka så hörde jag att det lät lite konstigt från festen och funderade vad det var.. då hade dom ju dragit igång kareoke och Danny stog och sjöng "De sista ljuva åren"  det gick väl... bra =P

Sen skulle Anders sätta nivån sa han så han drog igång "Ja må du leva" Och jag tror knappt han prickade ett enda ord haha!! Men då fick vi en liten pik att han sjöng den för att vi inte sjöng den för honom, han fyllde ju trots allt år! Så då tog Danny tag i saken och bad Anders tända i taket så ställde vi oss upp allihopa och sjöng så taket nästan lyfte! Jonny hördes nog mest av alla :o)
Sen så gick jag ut en sväng med barnen för det vart så otroligt varmt där inne och sen efter ett tag när jag pratade med Madde i telefonen, (ja jag pratar med henne även fast jag är på fest =P) så hörde jag att nån var uppe och sjöng och det var ju så klart Jonny!!!  Han sjöng "sånt är livet" Haha omg jag höll på att dö!! Han var ju duktig, men minen när han sjöng!! oslagbart =P
Sen efter ett tag så sjöng Tessan också, men nu kommer jag inte ihåg vilken låt. Jonny vart riktigt full och glad igår, det tyckte jag var jättekul.

Thilde somnade vid kl 1, av ren utmattning i mitt knä! Då hade hon hållit igång i flera flera timmar, men hon var glad hela tiden, inget kink och så, utan hon var jätteduktig.. När hon hade somnat så gjorde vi i ordning oss för att gå hem för Jonny började bli trött, han var så full och fick fyllehicka och kunde knappt stå upp. Haha jag kom in i köket där en sväng och ser honom stå och vinglandes hålla sig i diskbänken för att försöka dricka vatten upp och ner!!! Det gick inget vidare, han höll på att ramla!

Sen skulle vi gå hem, Tessan gjorde oss sällskap för hon vart trött, och så länge hon gick med oss så gick det bra, visst vinglade han lite, men det var ingen fara. Men sen! oj oj.. han frös sa han flera flera gånger, så han skulle cykla för att det skulle gå fortare... Mmm det skulle han inte ha gjort kan jag säga.. han kommer nog ha ganska ont på ett flertal ställen idag. Jag filmade honom en hel del och ska visa honom sen när han nyktrat på sig. Herregud. Han fan jagade mig med cykeln!  vinglade över vägen, från ena diket till det andra och snodde runt med cykeln så jag trodde han skulle slå knut på sig själv... Men hem kom vi iaf till slut. Jag garvade så jag höll på att pissa på mig, men Thilde sov som tur var!
Han ramlade med cykeln två gånger, en gång mitt på strömsbergsvägen, nära nära hemma på ostronvägen och sen drog han på arsle när han skulle ställa ifrån sig cykeln hemma på tomten, jag kom på nu att jag hoppas han inte ramlade i nå hundskit... =S
Aja, men iaf så är cykeln inte allt för tjusig idag om jag säger så.. Snett styre och skärmen ligger mot däcket ja herregud! Men kul hade vi iaf! Det är så kul när Jonny får lite dricka i sig, för han blir så jävla glad och pratsam. Förutom när han får lite för mycket i sig, det som slog igenom på vägen hem när han började vingla så hemskt, vart för mycket för då skulle han slåss med bilar... Haha han trodde dom skulle köra på mig och Thilde och skulle dom göra det så skulle dom ju få med honom att göra :o) Så söt min lilla älskling! han försvarar sin familj.
Thilde vaknade lite tidigare idag än vad hon brukar göra, hon vaknade ca 8.15 och ville ha välling så jag gick ner och gjorde i ordning välling åt henne, men så låg hon ändå och smågrinade och bara skakade flaskan, hon åt aldrig. Jättekonstigt, men så kollade jag sen efter ett bra tag och det var inte så konstigt, det var nästan inget hål i nappen till flaskan, jag tog en ny napp igår och hon åt ingen välling igårkväll på festen heller, jättekonstigt tyckte jag. Men då var det ju därför, hon fick ju inte ut nån välling!! stackarn...

Nu ska jag göra i ordning lite frukost att ta med ner till lekparken att äta tror jag. En filt och picknickkorg till lekparken, det låter väl mysigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0