Myggbett

Oj så jobbigt Thilde har det med myggbetten som hon fått... Hon kommer och grinar till mig och säger "mamma killa" och vill att jag ska klia åt henne... Jag ringde och pratade med sjukvårdsupplysningen så jag ska ner till apoteket sen och köpa Xylocain och hydrokortisonsalva för dom hjälpte tycligen bra mot sånt.. men nu kom jag att tänka på en sak... är inte Xylocain mot hemorrojder? eller heter den nått annat kanske? Hoppas det =P

Jag vart lite orolig för Thilde igår. Rätt var det var när hon stog ute på bron så vrålade hon och vart jätterädd! så kom jag ut och då flög det en hummla precis framför ansiktet på henne så hon var jätterädd! och sen vägrade hon gå ut själv! på hela kvällen, först ville hon inte ens kliva ut med fötterna fast jag var med och höll henne i handen men till slut så kunde hon gå ut men jag fick absolut inte gå ifrån henne. Och sen så sov hon jättedåligt i natt, vaknade hela tiden och grinade.. så hon fick sova i min säng i natt, på min arm.. för det gick inte annars...

Men nu har det lossnat, nu är hon ute och leker själv och så, hon är jätteduktig!
Jag lurade henne lite i morse, utan att jag tänkte på det. Jag pratade med Madde i telefonen, vi var på övervåningen, men så skulle Madde göra något så hon la ifrrån sig luren ett tag så då sa jag till Thilde att medans Madde hänger tvätt så passar vi på att smita ner vi också. Så då gjorde vi det, men när vi kom ner så trodde Thilde att Madde var här så hon rusade ut i hallen och ropade efter "Manne" som hon kallar Madde, då trodde hon ju att Madde var här hemma.... :o)

Nej nu ska vi ta och knalla ner till apoteket så hon blir av med klådan... tycker så synd om henne nu!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0