Storm?

Idag har det blåst så jag vet inte vad jag ska säga! Det har nog varit stormbyar här skulle jag tro. Hampus störa studsmatta blåste till och med iväg en bit och då är den så tung så jag orkade inte rubba den när jag skulle flytta på den igen...
Då blåser det kan jag säga.

I morse när jag gick ner med Thilde så fick jag meddelande från mamma där hon undrade om jag ville hjälpa henne att välja glasögon hos optikern, hon skulle vara där kl 11.. Så då gick jag till Madde medans och passade på att prata lite och gosa lite med Robin, det är alltid lika mysigt att gå dit :o)

Så gick jag till optikern och vi kikade lite på glasögon och så, men mamma tog ett par som inte jag godkände =P Men det blir nog bra bara man vänjer sig. Medans vi kikade på glasögon så kom pappa dit också, så ringde Kalle, han hade lsutat i skolan så han ville att dom skulle komma och hämta honom, så pappa åkte och hämtade honom medans vi var kvar där. Sen åkte vi hem till mig och fikade lite, Kalle fick spela lite bilspel på datorn plus att Kalle och pappa fick hjälpa grannen med studsmattan som halvt flygit bort då. Sen åkte vi ner och handlade lite, åsså bara hem hit med grejerna jag handlat och sen åkte vi ner igen för då var det dags att hämta Thilde på dagis. Så dom släppte av mig där sen åkte dom hem.

Thilde sov när jag kom till dagis men hon hade sovit så länge så jag gick och väckte henne. Så gick vi hemåt, hon fick gå ganska långt idag på hemvägen, hon är så duktig! Så nu är vi äntligen hemma och det är dags att börja med maten nu faktiskt... Och Thilde står här bredvid mig nu och tjatar om att hon vill ha salva på myggbetten så jag ska gå och smörja henne och sen fixa mat. Dagens rätt: tonfisksallad :o) Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0