Regn regn regn...

Ja det är inte mycket annat nu för tiden.. Det bara regnar varje dag... jättetråkigt!

Thilde är lite dålig igen.. har haft hosta nu i över en månad, men nästan bara nattetid som tur är eller jaa.. hon får ju inte sova så värst mycket så om hon kunde få slippa den helt så vore ju det mycket bättre..

Den här veckan har hon varit hemma från dagis för att hon har varit en del hostig även dagtid, och opigg, lite feber nån dag och så där... trött och kinkig stackarn...

I stort sett varje dag den här veckan så har jag bakat nånting :o) Både kladdmuffins och scones har det blivit... scones är ju såååå gott!!!
Igår strök jag gardiner som jag ska sätta upp idag, men först måste jag tvätta fönster och så, tänkte även passa på att damma av om jag hinner och känner för det =p Tryggve och Bina ska komma förbi en sväng också, dom kommer nog när som helst tror jag, Jag talade om att jag skulle hålla på å böka en del, men det var okej, då kan dom underhålla Thilde under tiden :o)

Annars så är det ganska turbulent faktiskt.. Jag var ju in på sjukhus för nån vecka sen pga min huvudvärk, min svärmor har problem med hjärtat, dom hittade nått litet ärr så hon har antagligen fått nån liten hjärtattack. Sambons farmor låg på sjukhus förra helgen för kraftig magkatarr och blödande mgsår. Sambons "morfar" är på sjukhus nu för att hanhar ont i en arm och dom misstänker hjärtattack. En kompis som har haft det jääävligt jobbigt i livet, men äntligen orkat kämpa sig tillbaka har fått besked om att hon kanske har livmodercancer. Det är så mycket nu så man blir alldeles kring-kring...
Men det ordnar sig väl med tiden hoppas jag...



Nej nu ska jag börja med fönsterna (stavning?)
Ha det bra!!
Puss på er! <3

Kommentarer
Postat av: Hanna

Har du kollat om det kan vara förkylnings astma? Wilmer hostade också massor nattetid förra hösten, sen fick vi astma medicin, så nu när han börjar hosta tar vi den och på nån dag är det mycket bättre. Vet inte om det är nåt med den här hösten, den känns lite oturlig... Hoppas Thilde blir bättre i alla fall!

2009-11-20 @ 07:12:33
URL: http://mamzter.wordpress.com/
Postat av: johanna

svar; haha ja vad gör de ja har ju tagit sprutan:)

2009-11-20 @ 12:14:19
URL: http://lofstroem.blogg.se/
Postat av: camilla

ja men jag menar att nu gör vi samma saker varje dag, o inte så kul o läsa om de varje dag :) Så när vi börjar komma ut på lite saker o gör lite annat än fikar o myser så är de kanske lite roligare o läsa om!



självklart så kommer har kretsa kring mig o vårt liv jämt med.. men vi kommer förhoppningsvis komma ut på lite mer grejer så småningom, när vi kommer in mer i hans rutiner.. men nu så fortsätter vi mysa o tar de lugnt, innan den tiden kommer! :) ha de bra! kram

2009-11-20 @ 16:11:14
URL: http://camillajo.blogg.se/
Postat av: Hanna

svar; Wilmer får en skällande hosta som inte är som torrhosta och inte slemhosta. Svårt att förklara, men det du berättar tycker jag låter väldigt likt. Wilmers kusin fick också astmamedicin efter långvarig hosta nattetid. Det börjar med en lätt förkylning eller feber, sen slutar aldrig hostan om man inte ger medicinen. Så jag tycker helt klart du ska fråga om det! Kram

2009-11-20 @ 22:32:08
URL: http://mamzter.wordpress.com/
Postat av: madeleine

<3

2009-11-20 @ 22:47:32
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/
Postat av: johanna

svar; ja de har varit så så att ja vart me dom där ett tag :) Jaså, vadå är lotta din mamma?:).. men nu hänger ja inte med, varför bor han där? trodde de va hans föräldrar :p Kram!

2009-11-23 @ 14:50:12
URL: http://lofstroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0