Thilde sjuk igen...

Jag förstår inte riktigt det här, ska hon aldrig få vara riktigt frisk?
Jag tycker hon är sjuk så mycket... I måndags var vi ju på öppna förskolan men så igår efter att hon sovit vid lunchtid så var hon skållhet när hon vaknade.. 39.2 i feber efter att ha sovit i 1½ timme!
Så var hon hängig hela kvällen, och febrig, febern försvann inte ordentligt fast hon fick medicin, så somnade hon vid 23.30 och sov till 4 i natt, när hon vaknade då så var hon så varm! Jag tog aldrig tempen men hon hade lätt över 40 grader då, så ville hon gå in och lägga sig i sin säng och ville gå själv, men när hon kom ner på golvet så bar inte benen så hon kastade sig om benen på mig och tittade förtvivlat på mig och sa: "Nej mamma, jag kan inte" med alldeles feberblanka ögon...

Men då fick hon iaf en alvedon, sån där smälttablett som man kan lösa upp i vatten, smakar fan, men den hjälpte iaf bra. Hon sov nog ca 30 minuter då sen vaknade hon igen, då satte jag på Kalle åt henne så hon låg och tittade på den och sen Shrek till ungefär kl 7.30, sen somnade hon igen och sov till 11.15 ungefär och nu sen hon kom upp så har hon inte känts så varm så jag misstänker att hon har någon feber! Ska kolla alldeles strax tänkte jag, hon tycker ju verkligen inte om att ta tempen, hon blir så ledsen och spänner sig, så jag drar mig för det, men man måste ju hålla koll så den inte blir för hög.

Jag vart ju jätteorolig igår när jag märkte att hon hade feber, för hennes hosta vart lite värre också igår, så hon hostade på kvällen när hon var vaken, det har hon inte gjort på jättelänge, så jag höll koll på andningen hela tiden, Jonny med, han vart så nervös stackarn. Men andningen påverkades ingenting som tur var! Så man behöver nog inte vara orolig för svininfluensan iaf...

Igårkväll kom Thommy och Sanna och hälsade på. Det var trevligt som tusan, dom är så härliga människor, Sanna är så lugn och snäll! Thilde gillar verkligen Sanna :o) När hon skulle gå och sova så sa hon "Älskar dig Sanna" flera gånger :o)
Glömde knäppa några kort när dom var här! men jag har nått gammalt sen i somras som jag får snoka reda på =P

Näää jag hittar inte som korten, så jag får sno nått från Sannas blogg istället, hoppas det är okej?


Där är dom! Thommy och Sanna.

Nej nu ska jag ta och kolla tempen på Thilde så får vi se... har hon feber tänker jag ringa sjukhuset, för då måste det ju vara något fel!

Puss på eder! <3

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoppas hon kryar på sig!

2009-11-25 @ 18:47:25
URL: http://mamzter.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0