Tisdag 10/11

Idag så har Thilde varit på dagis mellan 9-14 som vanligt. Hon är så rolig min lilla tjej... Hon hade det jättejobbigt med hostan i natt så hon var vaken i flera timmar. Så i morse när jag väckte henne vid 8 och sa att hon skulle till dagis så blir hon direkt klarvaken och glatt säger hon att hon vill åka till dagis till Tessan och Jenny och blåa rutschkanan =P
Sen när vi går ner för att göra i ordning henne så säger hon att hon inte vill åka till dagis, så det blir att släpa in henne på toaletten och göra i ordning henne. Men så åkte vi iväg och när vi väl kom fram så gick det ju bra, som det oftast gör.

Men när jag kom och hämtade henne så skulle hon INTE med hem... Nej hon skulle "vänta kvar" som hon så fint sa :o) Så det vart lite trugande och kivande innan vi kom iväg men det är så konstigt, varför ska hon hålla på och tjafsa på mornarna när hon vet att kommer ha så kul på dagis så hon inte vill åka hem! Jättekonstigt... fast jag tror det finns ett namn på det... 2-årstrots ;o)

Det hade börjat regna tills jag skulle hämta henne så jag var alldeles dyngsur när jag kom hem och alladeles kall, det är ca 2 timmar sen jag kom hem och jag har inte tinat upp än :o)

Jag skulle ju städa och ha mig idag men har inte alls haft någon energi så jag gjorde bara lite idag så får jag ta resten i morgon tänkte jag.. ska dammsuga och skura då.. evntuellt dammtorka också...

Jag vill ju byta gardiner också, det är dags att få upp höst/vinter-gardinerna nu! Och snart får man börja julpyssla, det ska bli såååå kul!! Jag älskar att få upp julbelysningen!

Nej nu ska jag slänga på lite potatis på spisen, det blir potatis med fisk och fisksås idag, det ska bli gott,,, Självklart blir det något grönt till också, vet inte om det blir "bondgrönsaker" eller ärtor, majs och paprika än.. men det visar sig :o)

Ha det bra nu!!

Puss

Kommentarer
Postat av: yasmine modell & blivande mamma

åh grattis allafall.

vad gör du denna kväll? (kul att du skrev) kraaam

2009-11-12 @ 19:28:50
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Anonym

heej! :) det var längesen. Det är bra med mig, har ont men får ju morfin så jag mår fint! haha.. Opererade min magsäck. hur är det med dig? & hur är det med lilla sötnosen Thilde?

Puss gumman! <3

2009-11-14 @ 10:14:21
Postat av: Sanja

oj, glömde skriva att jag var jag! hahaha



puss <3

2009-11-14 @ 10:14:50
URL: http://jaghetersanja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0