Jag vet, jag skäms!

Jag är jävligt dålig på att uppdatera, så är det bara, deal with it =P

Men det händer inte så mycket just nu, vi tar det ganska lugnt. Ingen av oss mår väl 100 % bra. Jonny har ont i lungan och både Thilde och jag är dunderförkylda, men annars så är det väl hyfsat :o)

I fredags så var Thilde och jag ute på grodjakt, men vi hittade inga grodor, men det blev en liten promenad längs banvallen iaf på kvällen, det var mysigt.
Vi plockade frön från "sprätt-iväg.blommor" som vi strödfde ut i rabatten här hemma, jag tycker dom är så fina, men dom sprider sig som sjutton =P

I lördags så var jag, Jonny, Beckis, Thommy, Sanna, Johan, Davve ochh svärfar iväg på hockey, vi stog så klart i Djurgårdsklacken. Vi förlorade matchen men det var kul ändå. Lite bråkigt blev det på läktaren (som vanligt) Det var några Djurgårdare som började tjafsa och slåss, och det tog en jävla tid innan ordningsvakterna hann komma fram dit. Jonny hade sett att det var en mamma med två barn som satt precis ovanför dom, så hon hade fåt tagit med sig båda barnen och sprungit därifrån, jag tycker så är förjävligt!! barnen var bara mellan 1.5-3 kanske... då är det jävligt illa...  Men tyvärr inget ovanligt..

Idag när jag lämnade Thilde på dagis så vart hon ledsen stackarn... det var två mindre barn som var ledsna när vi kom så jag tror att det smittade av sig lite så,.. Men det känns så hemskt att behöva lämna henne när hon gråter.
Dom skulle ut på promenad direkt på morgonen så jag tror att hon glömde bort det ganska fort :o)

Just nu så tar jag bara en snabb paus från städning på övervångingen och Jonny är ute och klipper gräset, om 1½ timme ska vi ju hämta henne från dagis igen så nu måste jag skynda på... Tänkte bara lägga ut nån bild innan jag fortsätter.


Thilde på promenad i "skogen"


Thilde plockar "sprätt-iväg-blommor" eller nej hon plockar inte utan hon spränger frökapslarna. När dom här blommorna har blommat klart så blir det som en lite puppa med frön i och om dom är mogna och man bara rör vid dom så exploderar dom så fröna sprätter iväg åt alla håll :o)



Så här ser själva blomman ut, det vart lite tokigt med blixten men dom ser nästan ut som nån sorts orkidé


Här var en betydligt bättre bild :o)

Nej nu måste jag fortsätta städa.. Men jag kanske uppdaterar imorgon igen, det vet man ju aldrig ;o)

Puss på er!  <3

Kommentarer
Postat av: Madeleine

UPPDATERA KVINNA!!!



puss <3

2009-09-30 @ 23:00:36
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0