BVC

Idag var vi till BVC för en sen 3-månaderskoll. Allt ser bra ut och han växer fint :o) 63 cm och 8850 gram stor är han nu lillkillen :o)
Han fick även 3-månaders vaccinationen idag, en spruta i varje lår, så nu ikväll har han haft lite feber och varit lite kinkig tussen <3 Men det känns skönt när man vet vad det beror på.


  


 

Skänker en tanke till min söta Madde som har både tåvärk och huvudvärk idag gumman <3



Nu börjar det närma sig slutet på Jonnys semester, första veckan gick jättesakta tyckte jag, men sen har tiden bara sprungit iväg för oss!

Imorgon är planen att jag ska ner och köpa ny kolsyrepatron till SodaStreamer´n och även lämna in nya prover på barnen så jag ser att bakterien är borta ifrån dom! Jag har ju totalt glömt bort det! Jag skulle ha lämnat in en vecka efter att Simons antibiotikakur var över men glömde bort det!! Så nu ska jag ta tag i det imorgon.

Jag pratade förresten med BVC-Hermine om Thildes irritation i underlivet, hon verkar hemskt irriterad och kliar och pillar mycket, så vi ska prova med en salva mot svamp och se om hon blir bättre, sen ska jag även börja ge henne laktulos för magen, hon är ju så hård i magen tussan <3 Varje gång hon bajsar på pottan så riktigt smäller det i botten på den så hårda bajspluttar är det!






Vi har förresten också införskaffat oss en sån där elektrisk flugsmälla, den är det drag i kan jag lova, dom riktigt exploderar! Det smäller ganska bra vill jag lova, så pass bra så Spike blir rädd bara han får se den lillgubben <3

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0