MVC-besök idag

Ja idag var jag på MVC besök för glukosbelastning igen...

Sist när jag gjorde det så låg mitt blodsocker på 5.2 innan och 5.3 efter idag låg det på 5.6 innan och 7.9 efter, det tyckte jag kändes lite tokigt men barnmorskan sa att det var huvudsaken att det inte låg på över 10, så då var det ju ganska lugnt ändå. 


Sen mätte vi magen också. Sist när vi mätte så låg jag mitt på den övre kurvan, inget oväntat iom att det var så med Thilde också, men idag så låg jag precis längs den "normala" kurvan... alltså har SF-måttet "krymt" eller iaf inte fortsatt växa som det "borde" Så hon sa att om det fortsätter sjunka enligt kurvorna så får jag åka in på en extra koll i uppsala.

Hjärtljuden låg på 148 och bebben ligger med huvudet neråt och just då med ryggen till vänster och sparkade mamma i höger sida :o) 


Efter att jag varit på MVC så skulle jag ta bussen hem så jag gick hem till Madde och väntade på att bussen skulle komma.

Robin sträckte armarna till mig direkt när jag kom fram till honom :o) han är så gó den pojken! <3

Thilde vart jätteglad när jag kom hem! Hon nästan kastade sig över mig =P Jag vart ju så klart tvungen att slänga i mig frukost direkt när jag kom hem för man blir ju helt matt efter en sån där glukosbelastning. Fastande sen midnatt och sen en sockerkick som heter duga! Men jag hade tur idag. Jag fick ligga i ett rum och sova en stund medans jag väntade, för man ska ju ta ett blodsocker, sen får man dricka en sockerlösning och sen vänta i två timmar och sen kolla ett blodsocker igen för att se så att kroppen gör sig av med sockret som den ska. I vanliga fall så ska man ju sitta ute i väntrummet dom där två timmarna men jag hade som sagt tur så ett rum var ledigt och jag fick gå in där och lägga mig och vila på britsen i 1½ timme iaf :o) Det var riktigt skönt faktiskt. 


Jag hittade på en skiva här om dagen med gamla kort på Thilde sen hon var liten. Gudars så söt hon var! Misstolka mig inte nu, hon är söt nu med :o) Men oj så liten och rund hon var tussan! <3

Ska lägga ut lite av dom bilderna på bloggen med har jag tänkt men det kommer sen =P


Nu ska vi käka lunch! Moussaka sen igår blir det. Mums!


Puss <3


Kommentarer
Postat av: Johnny Ericsson

Jo Karro fick ju gravdiabetes och jorde massa sånna belastningar, tydligen ingen höjdare ! Tur att resultatet var bra iaf !!

2010-02-24 @ 20:06:50
URL: http://ericssonsmat.blog.se
Postat av: DELANIE

Ja det är så vidrigt & hemskt.. usch svin är vad dom är.. hemskt! Puss på dig!!

2010-02-24 @ 20:52:28
URL: http://www.delanie.devote.se
Postat av: madde

ÅHH vad jag längtar till lillebror kommer <3

2010-02-26 @ 14:13:21
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ja, det är riktigt skönt att ha Ronja här igen :D

Man får juh lite mer att göra då :D

Lättare att komma ut på promenader när man har en hund som behöver ut ;)



Hoppas allt är bra med er!

Kram <3

2010-02-26 @ 21:23:34
URL: http://lurpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0