Söndag 14/2-10

Attans! Thildes halsont har flyttat sig till både mamma och pappa istället! Rackartyg! =P


Jag vart jätteorolig för henne i natt för hon vaknade ca en gång i timmen och grät och sa att hon hade ont i ryggen! Jag vart ju livrädd att det skulle vara något med lungan eller så, men kom på efter lite funderande att det antagligen beror på att hon ligger i skarven i våran säng som hon får ont. Nu verkar hon mycket piggare och har inte sagt något på länge så jag hoppas att så var fallet.


Igår hade jag det lite jobbigt, fick väldigt ont på vänster sida i mage i omgångar så jag fick faktiskt sitta och "klocka värkar" ett tag men det gav med sig efter ett tag som tur var. Men man blir ju orolig! Trots allt så är jag ju bara i vecka 30! 


Idag ska Jonny och Beckis åka in till Gävle sjukhus och hälsa på deras farmor. Det känns inte så bra att inte jag kan följa med, jag skulle så gärna vilja men när jag är så pass hostig och så som jag är så törs jag inte! Vill inte riskera något där inte! 


Idag ska jag kalka av våran kaffebryggare =P Den är såååå seg, tar jättelång tid på sig och nu har den börjat läcka massor också, det blir en hel liten sjö på bänken när den är färdig :o)


Hmm annars då? Jo Thilde börjar bli bättre, hon hostar ju hemskt fortfarande, men hon börjar bli envis och trilsk igen så det tar jag som ett tydligt friskhetstecken haha!


BTW det är underbart väder idag! solen skiner idag och det är 0.2 grader varmt i skuggan! Snön börjar smälta från taken och så så nu får man passa sig så man inte får nån klump i huvudet! 


Beckis har med sig en TV till Thilde idag förresten. Dom hade köpt ny som dom har så då får Thilde ta deras gamla, mycket snällt tycker jag :o) Då får hon lika stor TV på sitt rum som vi har i vardagsrummet =P  Med dosa!

Nu fattas det bara en liten DVD-spelare till henne så kan hon kolla på både DVD och VHS på sitt rum sen, värsta lyxen för en 2½-åring :o) 


Bebisen i magen hade hicka för första gången idag! Eller ja, för första gången som jag märkt ska jag kanske säga, men magen hoppade ett bra tag där :o) Det är så mysigt så! 


Nej nu ska jag sätta igång en maskin tvätt och fixa diskmaskinen.


Ha det bra alla!


Puss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0