Ytterligare en dag har gått

Men det känns inte verkligare för det.

 

Igår började jag försöka komma igång med att Thilde ska sova i sitt rum igen. Hon har ju fått sova inne hos oss nu när hon varit dålig iom att hon brukar hosta så hon kräks, men igår somnade hon på soffan här nere så då bar jag upp henne i sin säng och i kväll gjorde vi som vi brukar.

Borstar tänderna nere, smörjde in hela lilla torrisen, gick tillsammans upp för trappen. Läste en saga i sängen pussade god natt, släckte lampan och sen gick jag ner.

Hon skulle som börja gråta när jag sa att jag skulle gå ner men så sa jag bara till henne att sjunga en godnattvisa för vovven och då gick det bra sen.

 

Det känns verkligen som att vi haft tur med Thilde, för alla nya rutiner och så har gått så lätt med henne, ända sen hon var nyfödd alltså! Vi får väl se hur det blir med nästa lilla krabat.

 

Han börjar förresten tycka att han har det hemskt trångt i magen nu... Herregudars så han kan sparka till ibland! Oftast så känns det inne under revbenen faktiskt. Men jag måste ändå säga att jag inte tror att det här blir någon 5-kilos bebis som Thilde, den känns mindre den här tycker jag. Jag känner mig inte så stor än! Men då har jag ändå gått över 30 veckor nu...

 

Jag var ju till auroramottagningen förra veckan för att gå igenom Thildes förlossning för att få veta vad som egentligen hände och så där, för jag har ju eller hade iaf minnesluckor där jag inte vet riktigt vad som hände. Det kändes bra, men det var en jävla tur att jag hade Madde med mig när inte Jonny kunde få ledigt, för jag hade inte pallat det själv! Iof så erbjöd sig mamma också så i vilket fall så hade jag inte behövt åka själv, vilket känns skönt att veta. Det finns alltid någon som ställer upp.

 

Då gick vi igenom hur ett kejsarsnitt gå till också. Det kändes skönt att få gå igenom det så att man vet vad som kommer hända, men samtidigt så låter det så brutalt också! Har kollat en del på förlossningsprogram på TV nu också där en del får göra kejsarsnitt så klart och det ser fan inte skönt ut inte...

Man får bara hoppas att allt går bra och planenligt får jag väl säga. Jag ska ju tillbaka till läkaren i Uppsala snart för att få ett datum för snittet och då ska Jonny med oavsett om han får ledigt eller inte =P Han vill ju så gärna med på sånt men det är ju svårt när han måste få ledigt från jobbet och så.

 

Nej nu sover Thilde sen ett tag tillbaka så jag ska också krypa i säng nu tror jag. En kopp varm nyponsoppa först bara så sover jag gott sen.

 

Puss <3

 


Kommentarer
Postat av: Cissi

Förstår att det inte känns verkligt.

Det är svårt att tro att hon är borta.

Men det är nog som du säger. Att inte förns ni varit där hemma och ser att hon inte är där så kommer det bli mer verkligt än innan.



Kram till er alla! <3

2010-02-20 @ 13:30:12
URL: http://lurpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0