Klagoväggen

Ja ibland skulle man ha en sån, där man talar om alla sina problem så bara försvinner dom.. vore det inte underbart så säg?

Jag har ont i vänster sida av magen, vid revbenen, känns som jag stäckt mig, men har haft ont i flera dagar, hoppas det ger med sig snart för nu är det lite handikappande... 


Vi var till Tobo en sväng igår och fick pannkaka och soppa, riktigt mumsigt :o) Kalle skulle komma förbi en sväng idag och hälsa på, han hade lång lunch i skolan på ungefär två timmar så då skulle han komma hit då. Alltid lika roligt att få besök av nått syskon :o) 


Thilde bara älskar ju katterna i Tobo, hon springer och kånkar på dom hit och dit så man bara önskar att dom skulle riva ifrån åt henne så hon lär sig att vara försiktig, men nej då, dom finner sig i behandlingen och hänger bara med =P Vi säger ju åt henne att låta dom vara flera flera gånger, men det funkar lixom inte... 


Hann träffa Cissi en supersnabb sväng igår, hon kom också till Tobo nämligen. Hon ska ta några kartonger som vi har här hemma sen, men just nu ligger dom så jävla dumt till i garaget så vi kommer inte åt dom =P Thilde fick en Nalle Puh"hylla" med små lådor i av Cissi som hon hade kvar i Tobo sen hon flyttade, den tyckte Thilde jättemycket om! Det är så bra med Thilde för hon är så tacksam... Hon är jätteduktig på att tacka när hon får något och bir lika glad över en teckning som om hon skulle få något för flera tusen! 


Jonny har precis åkt till Tolbo en sväng och hälsat på mommen och Elmo. Jag har precis plockat undan frukosten, är dock lite bekymrad över att Thilde äter så dåligt igen.. men det är ju som vanligt så man blir inte förvånad =P Men nu har jag tagit bort dom här smågrejerna som hon sprang med emellan måltiderna, så hon får bara frukost, lunch och middag eventuellt nått mellis om hon är hungrig, men inget mer, men ändå äter hon dåligt.. en halv liten macka idag till frukost, och då har hon inte ätit något sen vällingen kl 22 i går kväll. Men hon har ju att ta av om det skulle behövas så det gör nog inte så mycket :o)



Bild från våran promenad häromdagen



Nalle Puh-"hyllan" som Thilde fick av Cissi



Min nybadade sötnos <3


Jag upptäckte idag att jag kan fortfarande ha mina "vanliga" byxor som jag hade innan jag var gravid. Lite konstigt med tanke på jättemagen, men men =P


Var till MVC igår och allt ser bra ut. hjärtslagen låg på 148/min och magen är stor även fast jag inte tycker det, den följer den ÖVRE kurvan!! 27.5 i SF-mått nu. Jag har gått upp 4.5 kilo bara än så länge och jag vill hålla viktuppgången till ett minimum! Men det är ju lite svårt nu när man knappt kan röra sig =/

Järnvärdet var dock lågt så det gav mig verkligen en förklaring till varför jag är så trött! Dom vill att värdet ska ligga på över 115 men jag hade 94... Så nu blir det järntabletter och laktulos =P 

Det är till och med så mitt blodtryck är normalt vilket jag är väldigt glad över!! 123/81 låg det på igår.

Nej nu har jag nog inget mer att berätta för nu tror jag... Kommer väl kanske ett till inlägg senare, vem vet ;o)


Puss på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0