Nyårsafton!

Nyårsafton blev en underbart trevlig kväll tillsammans med Madde, Johan och Robin.
Jonny jag och Thilde kom till dom strax efter kl 18, då fick Robin sin julklapp från oss till att börja med. Sen började vi äta skagentoast till förrätt, kanongott var det!

Sen åt vi varmrätten, hasselbackspotatis med fläskfilé, bearnaisesås och vitlökssås, übergott! Efter det så tittade vi på hockey =P Man vart så mätt på maten så vi väntade lite med efterrätten, men vid 22.30 nån gång så åt vi den, jordgubbsmousse dekorerad med färska jordgubbar, det var riiiktigt gott!

Anna kom över med cheesecake som vi också skulle äta, men vi vart så mätta så vi orkade inte smaka! Men tack ändå Anna, det var jättesnällt! <3

Det vart ju mycket mys med barnen mellan varven också. Robin hade lite svårt att sova, inte så konstigt när det är mycket folk där och Thilde leker med hans leksaker och så, men lite sov han iaf innan 12-slaget :o)

Lite kort från kvällen:



Mys i soffan


Gosiga ungar. <3


Tittar på raketer i sovrumsfönstret


Mammas sötfia! <3 Hon gillar inte att få håret uppsatt så där, men just igår gick det jättebra! Hon hade tofsarna i jättelänge faktiskt


Gosiga ungar! <3

Jag upptäkte till min förfäran att jag inte lyckats få ett enda kort på Jonny från kvällen! Jag vet att Madde knäppte nått kort på oss, så jag får väl sno hennes sen :o)

Nej men som sagt, det var en riktigt trevlig kväll. Tack så jättemycket Madde och Johan!!

Men gårdagen började inte så jättebra... Helt plötsligt så fick Thilde ont i nacken. Hon lekte inte eller nånting utan satt stilla i sin saccosäck och åt macka, så kom hon till mig, jätteledsen och kunde inte vrida huvudet till vänster! Hon hade jätteont, så jag gav henne Ipren, satte henne i ett varmt bad och ringde sjuklvårdsupplysningen.
Dom tyckte att vi skulle åka ner till akuten här i Tierp, men där hade dom så fullt upp så nrä jag sa att hon faktiskt verkade få mindre ont av iprenen så sa dom att vi skulle avvakta, så det gjorde vi. Sen sov hon ju som vanligt på dagen, och jag trodde hon skulle ha jätteont igen när hon vaknade, men det hade hon inte. Hon är fortfarande stel, och kan inte vrida huvudet ordentligt åt vänster, men hon har inte lika ont iaf. Men det gör mig ändå orolig att hon är stel. För så små barn ska inte kunna bli stela eller få nackspärr!

Nej nu ska jag gå och stoppa henne i säng, hon är lite trött min tösa <3

Puss på er! <3

Kommentarer
Postat av: madeleine

tack själva gumman <3

2010-01-02 @ 09:57:20
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0