Svårt med rubriker

Dels så är det ju svårt för att jag egentligen inte skriver om något särskilt, jag använder ju bloggen mer som en dagbok =P


Idag har det iaf hänt lite grejer. Mormor kom vid lunchtid och lämnade lite saft och tog en kopp kaffe. Jättekul att träffa henne, vi träffas ju så sällan... Och hennes saft är oslagbar! Morfar skulle till sjukhuset och kolla ögonen, jag bara hoppas allt såg bra ut, glömde till och med bort att fråga fast mormor ringde nu på kvällen =/ Nu skäms jag bara för det.

Plus att jag faktiskt glömt bort vilket datum morfar fyller år! Jag är så värdelös på att komma ihåg födelsedatum!


Sen när mormor varit här så åt vi lite lunch Thilde och jag, potatismos och fiskpinnar, jag åt så jag vart tvärmätt! sen skulle vi gå ut en sväng hade vi bestämt, så jag klädde på Thilde och mig så gick vi ut, jag frågade henne vad hon ville göra, om hon ville skotta, hon har ju fått en egen snöskoffa av sin farmor och Svempen, men nej det ville hon inte, och hon ville inte åka pulka, hon ville "bara ta en promenad" som hon så fint själv sa =P 


Så vi gick iväg på en promenad. Jättemysigt var det! Vi gick ner mot makrillen och där hade dom en stor snöhög som hon klättrade lite i och så tog vi snöklot och gjorde en snögubbe av =P Men hon var lite bekyttad över att vi inte hade nån morot till näsa =P

Efter makrillen så tog vi banvallen hem. Det är så mysigt att gå där nere, det hänger snö på träden och är så vitt och fint. Passade på att knäppa en del kort så klart :o)



Thilde tillsammans med snögubben



"lilla" snöhögen



Lite snöbilder



Öppet vatten faktiskt..



Busan kastar snö omkring sig :o)



Vill inte gå hem =P



Somnade helt färdig på pappas rygg när vi kom hem.


Jag lockade förresten håret med plattången här om dagen, vart riktigt nöjd faktiskt :o)


Puss <3


Kommentarer
Postat av: moster anna

morfar fyller den 21 kram

2010-01-19 @ 15:15:27
URL: http://eekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0