Är dom inte riktigt kloka i huvudet?

Jag känner att jag inte är så påläst när det gäller amning så jag tänkte att jag skulle kolla upp lite info om det för att veta mer vad som gäller och så.
Jag hittade en sida på en gång som hade olika alternativ med länkar som man kunde klicka på för att få info, så jag ville läsa om varför barnet bits vid amning för det gör Simon ganska ofta, där fick jag fram att, precis som jag misstänkt, han blir störd när det blir för stojigt runt omkring, han vill ha lugn och ro när han äter. Men det som förvånade mig var deras alternativ för att få barnet att släppa!!

Den här texten är kopierad direkt från sidan.

"Håll ett finger på barnets haka och när du känner att det är på gång så tryck ned hakan så får barnet ingen kraft att bita. Du kan också försiktigt knipa om barnets näsa eller dra barnet intill bröstet så det får sämre med luft - då släpper det. Du kan också få barnet att släppa taget genom att sätta in ett finger i mungipan på det, så vakuumet släpper."

Det första kan jag gå med på, att sätta ett finger på hakan så han inte kan bita.
 Men att hålla för näsan på honom så han inte får någon luft? Eller trycka honom mot böstet så han inte får någon luft? Skulle någon normal mamma verkligen göra så?


Sen till livet här hemmavid då, det är ganska lugnt och skönt, eller var iaf. Thilde var ju två dagar på dagis i veckan, underbart roligt tycker hon. Men nu är hon ju sjuk igen... Feber och diarré så det står härliga till. Tycker så jävla synd om henne!!

Simon börjar bli bättre med det mesta faktiskt. Idag får han sin sista dos penicillin så får vi se om han verkar få mindre ont i magen efter det då :o)

Igår åt vi fisk och äggsås med potatis till middag, det är sååå gott!! Jag kan äta hur mycket som helst av det tror jag. Och faktiskt så måste jag erkänna att det är jävligt lätt att göra också :o)



Nej nu kommer jag inte på något mer att skriva om... Eller jo, måste ju anteckna att årets första åskoväder härjade i natt. Jag kom inte ihåg det själv när jag aknade, men så frågade Jonny om jag märkte att det åskat i natt, då mindes jag att jag vaknat någon gång i natt med hjärtklappning och var jätterädd, men jag visste inte varför, men antagligen så hade jag hört åskan då.

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0