Härlig dag!

Ja den här dagen känner jag mig riktigt duktig faktiskt!
Vi vaknade tidigt, före klockan 8 så innan klockan var 9 hade både jag och Thilde duschat. Sen fick Simon sig en ordentlig tvätt han med, tänkte bada honom först men han var så fryssen så jag lät bli.
Sen käkade vi frukost och mös lite innan vi gjorde oss i ordning för att ta bussen ner på byn och handla lite. Var nere nån timme innan vi åkte hem igen och upptäckte att jag glömt köpa toalettpapper, så vi åkte inom tidsgränsen så kunde åka på samma biljett ner igen och köpte toalettpapper. Men innan det så hann vi spela lite boll i lekparken Thilde och jag. Ni vet sånna där bollar som är tunga (fyllda med vatten) Som man ska kasta nära en liten boll? Heter det boule kanske? Lite sånt spelade vi iaf innan Simon hann vakna och var hungrig. Så hem och mata honom och sen gav vi oss av igen, ner på Tierp och köpte toalettpapper.
Sen när vi kom hem så höll Jonny på och klippte gräsmattan för fullt så Thilde var kvar ute och lekte, det kom en massa barn hit och lekte med  henne också! Simon sov kvar i vagnen ute medans jag städade inne, hann dammsuga innan han vaknade, så satt han i babysittern medans jag skurade.

Det känns så konstigt att Thilde är ute själv och leker nu! Man är ju hypernervös att hon ska försvinna så man står i fönstret mest hela tiden för att hålla koll =P

Igår var det marknad här i Tierp. Jag och Madde gick ner tillsammans, så mötte vi upp hennes mamma på vägen ner.
Thilde var så duktig! Visst tjatade hon om att hon ville ha både det ena och det andra, men jag tycker hon var duktig ändå!
Vi tog syskonvagnen som vi har, så Thilde och Robin fick åka i den medans Simon så klart fick åka sin vagn =P Men Madde ville aldrig mer ta syskonvagnen när vi ska ut nå mer =P Den var visst väldigt tung att dra, plus att den drar snett så hon fick nog ganska ont i armen tror jag =P
Jag drog ett tag jag med men fick ont i magen så jag pallade inte så länge...

Nej nu blir det fredagsmys!!!

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0