Lilleman, lilleman...

Min lilla Lilleman ligger och sover.. Thilde med. <3
Jag är så imponerad av Thilde, hon är så duktig! Det kan ju lätt bli så att barn blir avundsjuka när det kommer en nu familjemedlem in i familjen men jag tycker hon tar det väldigt bra! Visst blir hon avundsjuk och har bärjat trilskats lite mer, men hon är ändå så underbar!! Inga problem med nattning eller så nu även om det nu för tiden oftast är Jonny som lägger henne, men i kväll la jag henne och läste godnattsaga och det är inga problem alls! Hon säger godnatt efteråt och vill ha puss och kram och sen lägger hon sig på sidan och kramar vovven och då kan man bara gå ner så somnar hon själv... Hon ät så duktig och jag är sååå stolt över henne!!!<3

Simon då. Han växer tror jag, men inte så där överdrivet fort =P Än så länge hänger jag med iaf haha! Han äter ju penicillin nu. Just det, jag har inte skrivit något om det här på bloggen nej. Han vart sjuk förra måndagen. Vi märkte både Jonny och jag att det var något på tok med honom. Han var inte som han skulle, plus att han andades jättefort, Jonny läste på nån sida att dom inte ska ha mer än 60 andetag i minuten, Simon tog 88 andetag på en minut! så när jag kollade tempen på kvällen hade han 38.5 så vi ringde 1177 och dom sa åt oss att åka direkt in till ackis. Och om dumma jävlarna (ursäkta språket, men dom höll på att skrämma livet ur mig) frågade om vi hade nån mobil med batteri i. Ja sa jag, det har vi. "Ta med den då och händer det något på vägen in så ringer ni direkt till 112"!!! Då la jag på luren och grinade jävlar anamma. Jonny gick upp och hämtade Thilde som sov så skönt i sin säng och ringde samtidigt till grannarna och sa att vi kommer och lämnar henne nu. Räckte henne över staketet till Svempen och sen tillbaka in igen, kastade på Simon kläder och in i bilen, full spruta in till barnakuten!

Där undersökte dom honom, men han andades inte lika fort när vi kom in dit, men hon ville ändå övervaka honom över natten så vi vart inskrivna på infektionskliniken. Enligt läkaren på natten då så skulle vi antagligen få åka hem dagen efter, efter morgonronden.
Men så blev det inte.. Han vart sämre under natten och på tisdagen var han fullständigt lealös... Han rörde sig knappt och orkade inte äta, inte sparka.. han bara sov och sov... Till slut satte dom in en sond så han fick sondmatas och så fick han en "infart" i huvudet där han fick intravenöst antibiotika. Men det var så hemskt att se honom så... slang i näsan och nål i huvudet.. Han såg så hjälplös ut.

Och sköterskan som jobbade på natten sa till mig att det var bäst om han låg i sängen som var sval, iom att han  hade feber, så jag vågade ju inte ta upp honom nånting. Så frågade jag sen vid lunchtid om jag inte fick ta upp honom nånting, och då sa dom "självklart, det är bara bra om han får vara nära mamma nu" Vilken lättnad kan jag tala om!! sen var han hos mig nästan dygnet runt...

Vi låg inne till torsdagen då dom fick svar på prover som sa att han drabbats av RS-viruset. Dom sa till Jonny när han var inne en dag att det var tur att vi var inne när han var som sämst. För han var trots allt under behandling men ändå väldigt väldigt illa däran...

Jonny stackarn satt och åkte fram och tillbaka varje dag. Han kom in och hälsade på oss varje dag och hade med sig matlådor åt mig och grejer... Han är underbar min man <3



Iaf så är Simon mycket piggare nu. Nästan helt bra faktiskt. Men han verkar ha ont i magen. Jag trodde att det var kolik först men Hermine (vår BVC-tant) sa att det kan bero på penicillinet också, så vi skulle avvakta med att utesluta mjölk och sånt tills penicillinkuren är över. För som det är nu så skriker han i stort sett varje vaken minut... Och sover gör han inte mycket under dagarna heller tussen... Han verkar ha så ont!!! Så en annan blir ju sittandes i fåtöljen mest hela dagarna och försöka trösta honom.. Ibland skriker han så han blir alldeles svettig. Det är just det som gör att jag blir än mer imponerad av Thilde. Hon klagar inte fastän lillebror bara grinar och grinar...

Nej nu får jag nog väcka Lilleman.. är fruktansvärt trött nu och behöver sova känner jag..

Madde, Johan och Robin har förresten flyttat närmare oss! Det är så kul!! Vi kommer kunna umgås på ett helt annat sätt nu och det känns ruggigt bra <3

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0