6 månaderskontroll

Idag har Simon varit på 6 månaderskontroll. Det gick ganska bra får jag väl säga.
Han vägde 10760 gram och var 70 cm lång.

Efter vägning och mätning så vart Thilde kissnödig så jag var tvungen att gå med henne till toaletten så läkaren passade honom, det gick bra ända tills hon började klä på honom, då började han grina hysteriskt ända till jag kom tussen <3

Sen var det dags för vaccinationssprutan. En i varje ben. Det gick ganska bra, han grinade ju så klart men inte så farligt men Thilde vart helt förstörd! Hon nästan knuffade undan läkaren och barnmorskan för att komma fram till honom och hon grinade! Sen började hon prata om att han skulle få en slang i huvudet igen, men vi försökte förklara att han inte skulle få det nu utan att det var klart efter att han fått dom sprutorna. Men hon vart inte lugn förrän hon fått en bokmärke med Lille skutt =P
Hon är så rädd om sin lillebror <3

Efter kollen så var det dags för mellis så då tog vi en macka i kafeterian på sjukhuset och delade på. Efter det så gick vi ner och handlsde. Först på Lidl sen på Hemköp och till sist så vart det apoteket innan vi skyndade oss till bussen. Jag var så kall om tårna då så det gjorde fan ont i dom, plus att jag glömde vantarna idag... Det hoppas jag att jag inte gör om =P

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0