Onsdag 101006

Nu har jag räknat ut hur långt det blir på ett ungefär att gå fram och tillbaka till dagis om dagarna. Enligt eniro är det 2.7 km bilvägen och då jag går gångvägen så blir ju det lite längre iom att den går "runt" lite, bilvägen som visades var raka vägen. Så jag lägger till 1 km på dom 2.7, då har vi alltså 3.7 för en vända, då har jag gått ner och lämnat henne på dagis, sen hem igen + 3.7 km, sen samma visa när hon ska hämtas igen, 3.7 + 3.7 Det blir alltså 14.8 km per dag och det går jag ju 3 dagar i veckan så allt som allt blir det 44.4 km i veckan, det känns ganska bra faktiskt :o)

Jag har ju väldigt svårt att lägga om mina matvanor så därför får jag försöka satsa på mera motion istället :o)

I övrigt idag så har jag fått "bulleverans" till Thildes födelsedag :o) Så nu har jag 70 vaniljbullar i frysen, tack mamma! Vad gjorde jag utan dig? <3

Nu håller jag på och tvättar och ska snart ta fram damsugaren och dra av en sväng, det behövs göras varje dag. Hundarna lossar så otroligt mycket hår! Egentligen skulle man behöva dammsuga 3-4 ggr per dag för att hålla det riktigt snyggt, men så tänker jag inte hålla på, Simon är ju lite rädd för dammsugaren.

Jag har tänkt att jag ska knäppa ett kort varje dag på mina barn och lägga ut här, vad tror ni om det? Jag har ju visserligen en värdelös kamera men det är ju bättre än inget iaf :o)

Nej nu ska jag sätta lite fart här!
Ha en bra dag!
Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0