Torsdag 101007

Ja så har den här dagen gått också. Dagarna bara rinner iväg för mig, jag hinner inte alls med allt jag skulle vilja hinna med.

Dagen började bra, kom upp när klockan ringde kl 7, så jag passade på att hoppa in i duschen innan vi skulle gå till dagis, men så vaknade Thilde och ville också duscha så vi kom iväg ungefär samma tid som vanligt *suck* Men idag blev vi bara ungefär 5 minuter sena till dagis :o)

Efter dagis mötte jag Annie och Elin vid Lidl så gjorde vi sällskap till björken och käkade 10 kronors toast, morgonmys på hög nivå :o) Sen gick vi tillsammans till öppna förskolan. Det var alldeles lagom med folk där. Simon lekte lite med både Elin och lilla Embla :o) Pojkarna som var där var lite för stora för honom att leka med :o)

Jag ska försöka ta mig ner dit imorgon med båda barnen, så får vi se hur det går =P Det borde gå bra för Thilde är ju ganska självgående som tur är.

Simon sover nu, han somnar runt 19 på kvällarna, det är ganska skönt för då har man tid över för bara Thilde på kvällen, det behöver hon hjärtat <3

Thilde ville förresten inte till dagis idag. I morse när vi var nästan framme vid öppna förskolan så började hon prata om att hon ville till den andra förskolan, så jag försökte tala om att dagis egentligen inte heter dagis längre utan att det faktiskt heter förskola, men nej hon ville inte till sin förskola utan till den andra, då kom jag på att hon måste mena öppna förskolan! Hon har inte varit dit sen Simon föddes och jag har inte pratat om öppna förskolan så hon hört så det är något hon måste minnas tussan.

Här förra veckan tror jag det var så sa hon helt plötsligt när hon och Jonny låg och mös i soffan att vi haft en gran med ljus i inne, och hon talade till och med om vart den stod! Hon kommer alltså ihåg förra julen! :o) Det tycker jag är jävligt bra för hon var faktiskt bara lite drygt två år då :o)

Nu kryper hon på golvet här och leker med en ballong, jag blir alldeles kall i kroppen för jag tycker inte om ballonger! Så det blir roligt i helgen, eller inte... =P

Nej nu ska jag pussas lite med min trollunge Thilde <3

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0