Några trogna läsare

Jag har några trogna läsare som är in och kikar varje dag ser jag :o) Jag får be så mycket om ursäkt att jag är så dålig på att uppdatera bloggen, ibland har man bara inte lust att skriva, plus att det inte händer så där jättemycket nu för tiden heller.

Vi låg sjuka veckan innan och julveckan, dan innan julafton var första dagen jag kunde äta mat efter min magsjuka. Thilde var dålig i magsjuka i ca 4 dagar och Simon hade bara diarré, han slapp kräkas (tack o lov). Jonny är förkyld nu men jobbar och står i ändå.. Jag har nog tyckt att han gott skulle kunna vart hemma nån dag här för han har inte mått nå vidare, men till svar får man: "Än är jag inte döende" =P

Simon väer så det knakar, han tar sig fram på golvet nu, han krypar inte utan han sitter på rumpan med ena benet böjt bakom sig och det andra framför sig och drar sig fram på så sätt, jag får filma det nån dag så ska ni få se =P

Han växer iaf lillkillen. Var till BVC igår och han är nu 74 cm lång och väger 11500 gram :o) I förrgår så var han såå snuttig, han tog allt han hittade och snuttade på så jag letade reda på en napp för jag tänkte att det är ju bättre än att snutta på våtservetter iaf =P Men han tog ur den på en gång, så satt han och pillade på nappen i lugn och ro sen ser jag han "kryper" iväg med den i munnen, så nu har han den ibland =P Han är lite konstig, börjar använda napp när han är nästan 9 månader! =

Thilde då tussan, hon hade ju som vanligt stora problem med magen efter magsjukan, ganska länge efter faktiskt men nu är hon bättre. Var och lämnade in urinprov på henne igår för jag var orolig att hon skulle ha en uvi men det visade inte på något. Hon är ganska irriterad i underlivet så Hermine fick titta på henne och hon sa att det såg lite "torrt" ut så vi ska prova smörja henne med barnolja morgon och kväll ett tag så får vi se om det blir bättre. Plus att vi kom fram till att hon ska dricka vatten till maten istället för mjölk, juice på morgonen och få semperdroppar allt för att magen ska må så bra som möjligt på henne :o)

Lite kort från den senaste tiden tänkte jag också dela med mig av ;o)

Lite från julen:


Thilde ställer ut en tallrik gröt till tomten kvällen före julafton <3


Dags att klä granen!


Koncentrationen var enorm ;o)


Färdigt!! Sen kom vi på att vi glömt glittret ;o)


Färdigt med alla paket under. Fast det är inte alla dom fick, en del hann inte fram innan julafton tyvärr så julen vart lite utspridd.


De fick öppna varsin julklapp på morgonen, Thilde var så snabb med att öppna så vi hann inte knäppa kort på det =P


Simon sitter och funderar vad han har fått framför sig ;o)


Tomten kom också med lite klappar :o) Thilde var inte ett dugg rädd i år tack o lov :o) Inte Simon heller, han bara tittade han =P


Dags att öppna paketen tomten kom med. Simon tyckte bäst om att äta papper och leka med kartongerna han ;o)


Mmm papper :o)


Thilde öppnar julklapp


Spike öppnar julklapp <3


Bubba öppnar också julklapp <3


Mera klappar


Haha Simon vart glad, han fick ju papper!! (Blunda för tjockismagen i bakgrunden ;o))


Lite av julklapparna :o)



Nu kommer lite andra bilder också :o)

Simon gladfis <3


Simon <3


Här bakas det chokladbollar för fullt :o)


Mmmm...


Glaaad. Särskilt glad blir han när han får terrorisera mamma i sängen på morgonen ;o)


Buuus


Thilde med sin kära vovve <3


Sötnos <3



Nej det får väl vara allt för den här gången, ska försöka skriva snart igen :o)

Puss <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjockismage??? Jag såg bara tuttar :)

2011-02-06 @ 20:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0