Uppsala akademiska sjukhus

Idag har jag och barnen spenderat en heldag i uppsala för att Thilde skulle träffa en ögonläkare. Hon hade tid kl 14 men vi åkte sjukresebussen in och den gick redan kl 10 från Tierp så vi fick några timmar på oss innan det var dags att träffa doktorn. Vi började med att äta lunch på mcdonalds. Sen fortsatte vi till ankdammen och matade fåglarna. Sen hann vi med att leka en stund i stadsparken innan vi gick till sjukhuset. Väl där så tänkte jag att vi skulle anmäla oss på en gång när vi kom men att vi sen skulle gå och fika, men det visade sig att om man anmälde sig tidigare så hade man möjlighet att komma in tidigare också, vilket vi gjorde. Thilde var så duktig! Hon klättrade upp i stolen själv och pratade för fullt med läkaren :). Efter att hon kollat igenom det mesta så ville hon ge ögondroppar för att kunna undersöka inuti ögat ordentligt sen. Dom dropparna gjorde ont så då vart Thilde ledsen och jag fick hålla henne medans läkaren droppade... Sånt känns så hemskt! Men iaf så hittade hon inget direkt fel men hon såg också att den högra pupillen var lite större än den vänstra så det ska kollas upp vidare. Så Thilde ska få träffa en barnläkare i uppsala också för att titta vidare på vissa faktorer. Det var ett kort sammandrag av våran dag. Orkar inte skriva så mycket mer nu för jag skriver via mobilen :p. Jag ligger faktiskt under täcket i sängen för att inte störa Simon till och med haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0